Projecte RetoTECH Endesa . Curs 2020 – 2021

La Fundació Endesa, a través de RetoTech_Fundación_Endesa i amb la finalitat de contribuir i impulsar projecte que transformin i innovin l’educació dels més joves, proposa al professorat i els estudiants realitzar un projecte tecnològic que resolgui una necessitat real del seu entorn. Haurà integrar robòtica amb Arduino, elements impresos en 3D i, a més, una aplicació Android.

Inscripcions: 7 de setembre a 16 de novembre

Publicació de centres seleccionats: 23 de novembre

La inscripció es realitza a través del web del projecte

http://retotech.fundacion endesa.org.

Formulari d’inscripció

El professor responsable ha de completar el formulari d’inscripció amb totes les dades que es demanen.

Adreçat a: 20 centres (ESO i Batxillerat)

Dotació:

La Fundació Endesa dotarà totes les candidatures seleccionades i que participin en el projecte per primera vegada amb 10 kits de robòtica de la família Arduino (Zum Kit Advanced o Zum Kit Junior), a més d’una impressora 3D Witbox Go.

Participació en el projecte:

–       El professorat dels centres seleccionats, portarà a terme amb els seus alumnes un projecte original d’innovació educativa i tecnològica.

–       Exposar el resultat dels projectes a la Fira i altres espais en format que es determinarà més endavant (semi-presencial o virtual)

–       Participació a les activitats de formació del professorat

–       Participació en sessions de seguiment del projecte

–       Transferència dels projectes en l’espai de RetoTech ENDESA i altres com el NODES STEAM.

Fundació Endesa, en el seu compromís amb l’emprenedoria tecnològica i la innovació educativa, llança la VI Edició de RetoTech_Fundacion_Endesa Madrid.

Aquesta nova edició (que suposa la III Edició en Aragó, la II Edició en Andalusia y la I Edició en Catalunya, Illes Balears i Extremadura) està dirigida a centres d’educació primària i secundària obligatòria de la Comunitat de Madrid, Aragó y Andalusia, centres d’educació secundària obligatòria de la Comunitat de Catalunya e Illes Balears i centres d’educació primària de la Comunitat d’Extremadura.

RetoTech_Fundacion_Endesa té com a objectiu formar a professors i alumnes en l’emprenedoria tecnològica. En juny de 2021 es celebrarà el Festival Fundació Endesa, on els centres participants presentaran un projecte tecnològic.

Fundació Endesa dotarà als centres que participen per primera vegada amb 10 kits de robòtica basats en Arduino i una impressora 3D, i amb 5 kits de robòtica als que ja hi hagin participat abans. A més, un professor de cada centre de primera participació tindrà l’oportunitat de participar en 60 hores de formació digital reglada (amb reconeixement de crèdits ECTS segons cada Comunitat Autònoma), on es treballarà la didàctica de la programació i la robòtica amb Arduino, la programació d’aplicacions mòbils amb App Inventor (només per a secundària) i el disseny i la impressió 3D. Per als centres que ja van participar en edicions anteriors l’assistència a les formacions no serà obligatòria.

Durant els mesos de gener, febrer i març es proposaran diversos reptes per a treballar en l’aula (amb els seus corresponents manuals per al docent). Aquests serveixen “d’entrenament” i amb
ells es dominen les eines que després s’usaran per a desenvolupar el projecte final del Festival RetoTech.

Durant el projecte es durà a terme un seguiment en línia dels centres participants, oferint-los suport tècnic i pedagògic al llarg del curs.

Si vols innovar en l’aula, t’interessa la robòtica, el 3D i App Inventor i vols participar en un gran festival tecnològic, apuntat!