Presentació de la guia didàctica de turisme escolar de la Reserva de la Biosfera

El dimarts 13 de desembre de 13.00 a 14.00, via TEAMS en format telemàtic, es farà la presentació de la GUIA didàctica de turisme escolar de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre. Es tracta d’una guia didàctica per a 3r cicle d’educació primària titulada“Pel Planeta, tu què fas? Petites accions GRANS canvis!”

La sessió va especialment dirigida a directors de centre, docents i centres de recursos pedagògics de Catalunya.

INSCRIPCIONS a la presentació en aquest enllaç.

La guia didàctica ofereix un total de 36 sessions ADAPTADES AL NOU CURRÍCULUM  LOMLOEestructurades en 3 unitats didàctiques basades en situacions d’aprenentatge:

Totes les sessions fomenten l’aprenentatge amb sentit, atès que apropen l’escola les situacions, qüestions i problemes reals de la vida quotidiana, vinculant tots els conceptes amb els ODS.

A més, totes les sessions poden ser complementades o profunditzades amb activitats al territori en format d’excursions o estades, gaudint de serveis que proporcionen empreses acreditades per la marca de la Reserva de la Biosfera, camps d’aprenentatge o serveis d’educació ambiental dels Parcs Naturals. Això és un valor diferencial d’aquest recurs, ja que apropa les aules amb el territori, oferint material docent totalment preparat per treballar continguts previs o posteriors a les sortides.

Punts destacats:

• Un valor diferencial d’aquesta guia és que s’adapta al nou currículum, facilitant contingut actualitzat i innovador als docents.
  • La guia no només ofereix unitats didàctiques adaptades al nou currículum, sinó que proporciona/suggereix activitats complementàries per realitzar sortides/excursions/estades al territori amb empreses/entitats que ofereixen serveis d’educació ambiental.
  • Volem que sigui un document viu, a disposició de tots els centres i de tots els ens de naturalesa pública i privada del territori que treballen per l’educació ambiental (parcs naturals, camps d’aprenentatge, entitats ambientals, etc.)

Podeu veure el cartell de presentació en aquest enllaç