Premi Participa l’escola 2021

Què és?

És un premi per a les escoles o instituts que han dut a terme, durant el curs, experiències de participació en què l’alumnat s’hagi involucrat en la vida del centre. Si sou una escola que treballa perquè els seus membres es converteixin en subjectes actius que participen per a transformar el que els envolta, aquest premi us interessa.

Què entenem per un projecte participatiu?

Un projecte participatiu…

…sorgeix a iniciativa de l’alumnat o respecta les seves formes d’organitzar-se i de relacionar-se…inclou col·lectius diferents, dintre i fora de l’escola…marca un abans i un després en la vida democràtica de l’escola…fa participar a col·lectius que no acostumen a participar…fomenta que cadascú participi segons les seves possibilitats…permet valorar després si ha funcionat o no.

Què es guanya?

Un màxim de 5.500 euros.
Un diploma de reconeixement.

Una escola més democràtica amb alumnes més actius i compromesos.