Nou recurs: Maleta Fallaire

Us presentem la Maleta Fallaire, un recurs sorgit arran d’un treball fet per la  Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus de la Universitat de Lleida, després d’un treball i pilotatge amb entitats de tots els llocs on hi ha tradició fallera i les escoles d’aquests llocs. De la nostra comarca hi vam participar l’Escola Galceran de Pinós, l’Escola L’Albiol, les entitats relacionades amb la Fia-Faia de Bagà i Sant Julià de Cerdanyola i el CRP del Berguedà.

La Càtedra Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus de la Universitat de Lleida té com a objectiu principal la salvaguarda del patrimoni immaterial pirinenc en diferents àmbits, un dels quals és la festa de les Falles, Haros, Halhes i Brandons.

En la maleta pedagògica que han creat per treballar amb l’alumnat hi trobem rèpliques de les diferents festes del Pirineu, permet conèixer el territori on es fan, es treballa la fusta i la vegetació, el lèxic, els balls i les cançons…

Al CRP del Berguedà en tenim una que hem afegit al préstec. Podeu veure’n el contingut en aquest enllaç.