Mirada Jove 2022

El dijous 28 d’abril, a les 6 de la tarda, es farà el lliurament de premis i la inauguració de l’exposició Mirada Jove 2022 al claustre del convent de Sant Francesc.

Mirada jove 2022 és un projecte organitzat per Liven SA amb l’objectiu de fomentar l’ART i la cultura gràfica i audiovisual entre el jovent de la comarca del Berguedà. Es tracta d’una proposta oberta a tot l’alumnat dels centres d’Educació Primària, Educació Secundària i Educació Especial de la zona. S’organitza en 4 categories, on l’alumnat ha de cooperar i organitzar-se per treballar en equip i desenvolupar la seva creativitat i expressió artística. Aquest curs, el tema es El Berguedà, el nostre entorn i el format i tècnica de les obres són lliures.

Per al desenvolupament de les obres, els docents han pogut comptar amb l’assessorament artístic de Toni Puig (Civitas Cultura), qui ha acompanyat el procés creatiu de l’alumnat i els ha orientat en visites als centres participants. L’alumnat ha elaborat els seus treballs i un vídeo del procés creatiu.

En Toni Puig, juntament amb els docents dels centres, ha estat l’encarregat de seleccionar les obres que es podran visitar al claustre de Sant Francesc del 28 d’abril fins al 15 de maig, en horari convingut. Properament els centres rebreu una graella per poder organitzar aquestes visites amb grups escolars a l’exposició.

A més, aquestes obres també opten al Premi Mirada Jove. Un premi també patrocinat per Liven SA, que compta amb un jurat format per artistes de la comarca: Toni Puig, Nil Safont (Slim), Mar Guixé, Jaume Capdevila (KAP) i Paula Gonfaus.

L’acte de lliurament de premis comptarà amb la participació de membres del jurat que anunciaran els grups premiats per a cada categoria i serà amenitzat per alumnat de l’Escola i Conservatori de Música de Berga.