Mercat de Cooperatives Escolars del Berguedà

Aquest dissabte 29 de maig, de 10 del matí a 1 del migdia, tindrà lloc el Mercat de Cooperatives Escolars del Berguedà, a la Plaça Cim d’Estela de Berga.

Hi participen:

• 225 alumnes, 9 escoles de primària, 10 cooperatives
    • Escoles La Valldan, Vedruna i Sant Joan de Berga
    • Escoles FEDAC i Sant Marc de Gironella
    • Escola Sant Llorenç de Guardiola de Berguedà
    • Escola Alfred Mata de Puig-reig
    • ZER Berguedà centre de Borredà i Vilada
  • 46 alumnes, 3 centres de secundària, 6 cooperatives.
    • Ins L’Alt Berguedà de Bagà
    • Ins Serra de Noet de Berga
    • Ins Pere Fontdevila de Gironella

Aquest Mercat suposa la culminació del treball i esforç que els alumnes han realitzat durant tot el curs escolar a través de les seves empreses creades dins els programes Cultura Emprenedora a l’Escola -CUEME- (a les escoles de primària) i Empresa Jove Europea -EJE- (als centres de secundària), que tenen com a principal finalitat la promoció de l’emprenedoria entre els infants i joves del Berguedà.

En el Mercat els alumnes que formen cada cooperativa disposen d’una parada on poden exposar i vendre els seus productes. El lloc és a la Plaça Cim d’Estela de Berga (al costat del Passeig de la Indústria, on cada dissabte es celebra el mercat setmanal).

Els beneficis que obtingui cada cooperativa de les vendes, els destinaran:

• Una part, a una entitat d’àmbit social i solidari del territori
  • Una part, a retornar el capital social aportat inicialment per cada alumne/a.
  • Amb la resta, els alumnes decideixen una activitat per fer de forma grupal (excursió, berenar, activitats d’aventura, etc.).

Us podeu descarregar el fulletó