Les famílies aliades de la lectura

Des del programa Lecxit, lectura per a l’èxit educatiu, de la Fundació Bofill ens proposen el repte: Activar les famílies com agents clau en l’aprenentatge lector dels seus fills i filles.

Les famílies, aliades de la lectura és una crida perquè escoles, biblioteques i entitats socials liderin accions que incrementin el potencial de les famílies en la promoció de la lectura!

La iniciativa ofereix a escoles, biblioteques, AFA i entitats socials la metodologia, els recursos pràctics i els espais formatius necessaris perquè liderin accions que millorin les capacitats de promoció de la lectura de les famílies.

S’adreça a famílies de l’alumnat de 4t, 5è i 6è de primària. S’ofereix un kit metodològic que conté una guia pràctica i una proposta de 3 sessions de capacitació. El kit vol facilitar que pares i mares despertin la curiositat per la lectura en els infants i desenvolupin maneres diverses de llegir en família

L’objectiu és que les mares i pares que participin d’aquestes trobades se sentin perfectament capaços d’acompanyar els seus fills i filles en el procés d’aprenentatge i construcció d’hàbits lectors.