Joves i mobilitat #16a Edició

S’amplia fins al 30 d’abril la data d’entrega dels treballs de la 16a edició del concurs Joves i Mobilitat”.

Un projecte educatiu per reflexionar sobre la mobilitat

El concurs Joves i Mobilitat és un projecte educatiu que va néixer el 2007 per ajudar els estudiants d’entre 12 i 18 anys de Catalunya a reflexionar sobre la responsabilitat i els riscos que implica la conducció d’un vehicle. La profunda transformació de la societat en els últims anys i les implicacions que se’n deriven en termes de seguretat viària, necessitats quotidianes de desplaçaments i protecció de l’entorn han fet evolucionar el concurs cap a una visió molt més completa i transversal del que significa avui la mobilitat.

Per al desenvolupament del concurs, el RACC i el Servei Català de Trànsit ofereixen informació i eines didàctiques que ajuden el professorat a engrescar els alumnes i a treballar conjuntament a l’aula els temes suggerits.

Les bicicletes, els joves i les noves mobilitats.

Aquesta nova edició pretén posar en valor el fet d’anar en bicicleta i la seva projecció com a mitja de transport, perquè:

» en els últims anys, ha passat a formar part activa de la mobilitat dels nostres pobles i ciutats.

»  ja no té un ús purament lúdic, s’utilitza per als desplaçaments quotidians al treball, l’escola o altres activitats socials.

»  es produeixen grans beneficis, no només ja en termes de mobilitat, sinó també en termes de salut, equitat, agilitat, economia, etc.

»  genera beneficis per a la societat, en reduir la contaminació atmosfèrica i acústica, a més d’alliberar espai i contribuir a descongestionar i pacificar el trànsit urbà.

»  la principal esperança que existeix per incrementar el seu ús està posada en els joves, que perceben la bicicleta com una alternativa de mobilitat sostenible a les ciutats i com una resposta a un nou model de ciutat.

QUI HI POT PARTICIPAR?
  • Alumnes de secundària, batxillerat, CFGM i IFE.
  • Nois i noies de 12 a 18 anys de casals de joves o centres de lleure.
COM PARTICIPAR-HI?
  • Individualment o en equips de fins a 4 membres.
  • Estar associat a un educador/tutor responsable.
QUINES MODALITATS HI HA?
  • Anunci gràfic.
  • Vídeo per a Instagram.
  • Projecte de millora de seguretat viària.
  • Projecte educatiu en mobilitat segura (centres).
INSCRIPCIONS
  • www.jovesimobilitat.cat.
  • Presentació de treballs fins al 16 d’abril de 2023.
  • Inscripció i participació gratuïtes.
PREMIS
  • Guanyadors i finalistes de les 3 categories
  • Millor classe, amb l’aportació de més treballs
  • Professor/tutor més motivador
  • Millor projecte educatiu en mobilitat segura
RECURSOS DIDÀCTICS
  • De la temàtica específica d’enguany.
  • De la mobilitat i la seguretat viària en general.