IX Jocs Florals Escolars de Catalunya

Inscripció i presentació d’originals del 4 al 30 d’abril en aquest enllaç.

El Departament d’Educació convoca els IX Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. La categoria del conte il·lustrat està adreçada a l’alumnat de primària de centres ordinaris i també d’educació especial. El propòsit és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica.

En el blog Conte audiovisual il·lustrat podeu trobar una proposta per treballar el conte audiovisual com a projecte de treball interdisciplinari, així com un llistat de recursos d’àudio i vídeo que es pot utilitzar per a l’elaboració del conte audiovisual.

El veredicte del jurat i el lliurament d’obsequis als guanyadors tindrà un format presencial i es farà a Berga el dia 12 de maig.

Podeu consultar bases de la IXa edició dels Jocs Florals Escolars de Catalunya i les bases del conte audiovisual.

Us recomanem llegir-les amb atenció, tot i així us en volem destacar alguns aspectes importants:

• Totes les categories, llevat la H (conte audiovisual), se subdivideixen en dues: prosa i poesia.
  • Els treballs presentats a primària han de ser col·lectius, amb la participació d’un mínim de 3 alumnes. Els de les categories F1,F2,G1,G2 (secundària) són individuals.
  • El centre ha de garantir que els treballs presentats són originals i elaborats a l’aula. Aquests treballs han de ser una mostra del procés d’escriptura que es fa als centres i no només escrits per ser presentats al certamen dels  VIII Jocs Florals Escolars de Catalunya.
  • El centre només pot presentar un treball per categoria.

Per a qualsevol aclariment o dubte sobre la participació, podeu posar-vos en contacte amb aquest CRP