Gener-març 2022.
Memorial Maria Dolors Santandreu.
Biblioteca de Gironella amb la col·laboració de Civitas Cultura.
21 de gener, 19:00 hores. Biblioteca de Gironella. Marta Sánchez. Historiadora. La funció didàctica del romànic: l’exemple de Sant Pere de la Portella.
4 de febrer, 19:00 hores. Biblioteca de Gironella. Carles Freixes. Director del Museu Diocesà i Comarcal de Solsona. La descoberta del patrimoni medieval.
18 de febrer, 19:00 hores. Biblioteca de Gironella. Miquel Pujol. President de l’associació Amics del Romànic del Berguedà. Toni Puig. Equip de l’associació Civitas Cultura. Passat i futur per construir: monestir de Sant Llorenç i la xarxa romànic del Berguedà, horitzó 2032.
4 de març, 19:00 hores. Biblioteca de Gironella. Violant Bonet. Restauradora. Romànic restaurat al Pre-Pirineu i Catalunya Central.
18 de març, 19:00 hores. Espai Santa Eulàlia, Gironella. Dr. Josep Liria. Metge i antropòleg forense. La malaltia i la mort a l’època medieval
Coordinació: Pol Navarro i Joan Busoms, historiadors.
Les conferències es faran a la Biblioteca de Gironella i a l’Espai Santa Eulàlia.
Reserves: 93.822.80.13, de dilluns a divendres, 15:30 a 20:00h.
Accés lliure, aforament limitat.

