I Olimpíada Científica Juvenil Espanyola (OCJE)

Certamen d’àmbit estatal obert a equips de 3 alumnes de fins a 15 anys.

A diferència de les seves «germanes grans», les Olimpíades de Ciències per a estudiants de batxillerat, l’OCJE és multi i interdisciplinar, combinant matemàtiques, física, química i biologia. En ella els estudiants resoldran proves tant individuals com en equip, on es combinaran preguntes teòriques, problemes i exercicis pràctics, per tal d’avaluar coneixements, habilitats deductives, pensament creatiu, i, per descomptat, la capacitat per al treball cooperatiu.

Per als participants es tracta, a més a més, d’una oportunitat per conèixer altres nois i noies de la seva edat amb els mateixos interessos, i alhora conèixer-se millor a sí mateixos: els seus límits, els seus punts forts, nous interessos i talents en l’àmbit de la ciència.

Els docents interessats poden, des d’ara, inscriure a alumnes del seu centre a la fase autonòmica, que tindrà lloc el 27 de setembre a Barcelona. L’equip millor classificat representarà el seu centre a la final nacional, que es celebrarà entre el 16 i el 19 d’octubre, on es premiaran els millors equips de tota Espanya. Tindrà també l’oportunitat de realitzar una visita a l’ICFO acompanyat de la seva classe.

L’organització de l’OCJE corre a càrrec de l’associació QuinteScience, una associació juvenil i sense ànim de lucre d’antics participants a Olimpíades Científiques.

Es pot trobar més informació sobre l’OCJE a: www.QuinteScience.es/ijso. Allà hi ha disponibles, a més a més, les bases i el formulari d’inscripció. Podeu descarregar el cartell aquí.