Festival Up Berguedà-Fira de l’Estudiant i l’Ocupació

La primera edició del Festival Up Berguedà-Fira de l’Estudiant i l’Ocupació tindrà lloc els dies 7, 8, 9 i 10 d’abril a l’antiga fàbrica tèxtil de cal Metre a Gironella.

Es tracta d’una aposta de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà i el Consell Comarcal del Berguedà amb la col·laboració de l’Ajuntament de Gironella per tal de promoure la innovació i l’emprenedoria entre els alumnes d’educació primària, secundària i formació professional de la comarca i alhora esdevenir un punt de trobada i intercanvi amb el món empresarial perquè ambdós s’enriqueixin mútuament.

El Festival Up neix amb la voluntat de ser una espai atractiu pels joves que hi podran exposar la feina que han estat fent a les aules en els darrers mesos. Administracions públiques, empreses i entitats socials han plantejat problemàtiques reals als alumnes participants per tal que hi diguin la seva, plantegin possibles solucions. D’aquesta manera s’utilitzen els reptes com a eina pedagògica.

Els joves de la comarca que han participat en els reptes presentaran les seves solucions en el marc del Festival UP Berguedà. Tindran un espai on podran exposar de manera creativa els resultats de les seves investigacions en forma de mural. Posteriorment, i a través d’un elevator pitch que els ajudarà a treballar les seves habilitats comunicatives, exposaran les seves propostes davant d’un jurat, que les avaluarà i concedirà premis a les propostes més innovadores.

Els joves també tindran l’oportunitat de conèixer opcions d’ofertes educatives de diversos centres per continuar els seus estudis així com també de projectes innovadors o singulars de diferents àmbits explicats pels seus protagonistes, majoritàriament berguedans.

Més informació al web Up BerguedÃ