Exposició: La mort, digna i il·lustrada

Del 20 al 30 d’abril, al Casal Cívic de la Plaça Sant Joan de Berga, podrem visitar l’exposició La mort, digna i il·lustrada. S’acompanya de propostes didàctiques per treballar amb l’alumnat: Recursos artístics per treballar la mort (per a CS de primària i 1r d’ESO) i Recursos per a l’exposició “La mort, digna i il·lustrada” (per a la resta de cursos de secundària i batxillerat).

En cas que estigueu interessats a treballar el tema amb el vostre alumnat i visitar l’exposició, podeu escriure el nom del centre i el grup que farà la visita en les franges horàries que més us convinguin d’aquesta graella (per omplir-la us heu d’identificar amb el correu xtec).D’aquesta manera estalviem que hi hagi coincidències i que no es pugui fer la visita amb el temps previst. És aconsellable que no sobrepasseu els 30 alumnes per visita.

El projecte “La mort, digna i il·lustrada” pretén canviar la imatge estereotipada i sovint repetitiva que tradicionalment ha servit per il·lustrar el tema de la mort.

A iniciativa del grup DMD (Dret a Morir Dignament) a Figueres, es va convidar a artistes joves del món de la il·lustració a fer les seves pròpies creacions personals per representar la mort. Hi van participat un total de 31 artistes, que van expressat la seva particular visió de la mort digna.

L’assessora artística del projecte va ser la il·lustradora Alba Falgarona, autora de l’obra que serveix d’imatge al projecte.

Amb aquest recull d’il·lustracions, es vol contribuir a desmitificar i desembolcallar el concepte de la MORT. Aquest mot, a vegades tan amagat dins la nostra cultura, és tan important com la paraula VIDA.

Els recursos educatius, lligats a la visita a l’exposició, han estat elaborats de manera altruista per Eduxarxa, una cooperativa especialitzada en la creació de continguts i experiències educatives.

Podeu consultar altres propostes de treball lligades als àmbits de filosofia, ètica, tutoria o ciències socials, elaborades per l’Associació DMD i publicades en la revista Perspectiva Escolar nª 393- de Maig/Juny 2017, en l’apartat Educació de la web.

La primera mostra expositiva es va inaugurar el 12 de gener del 2018 a la Casa Empordà de Figueres. A partir d’aquesta data, l’exposició va itinerant per altres sales de diferents ciutats.