Dia Internacional de Protecció de la Natura

Enguany la Fundació Kilian Jornet amb la finalitat de contribuir i impulsar l’educació dels més joves proposa als docents i estudiants dels centres de Catalunya realitzar tres accions durant aquest curs escolar (tardor- hivern- primavera). Aquestes van dirigides a docents i alumnat des d’infantil batxillerat i formació professional.

Us compartim la primera acció amb l’objectiu de commemorar el Dia Internacional de Protecció de la Natura el dia 18 d’octubre amb una acció esportiva apostant per la protecció de la natura i educació amb un repte alhora esportiu i de protecció de la natura.

Com es farà? Doncs proposant a les escoles e instituts de fer equips amb el nombre de components que vulguin. Cada equip es proposarà un repte (per exemple un equip de quatre infants de cicle mitjà es proposa el repte de fer entre tots 8 km. corrent a un circuit). L’equip podrà decidir si tothom fa els mateixos quilòmetres o no. L’important és que a l’arribada tot l’equip arribi junt. Cada equip haurà de tenir un nom que el representi. En aquest repte tothom hi té cabuda. I es podrà fer caminant, corrent, en bicicleta,….

Per fer aquest repte, l’equip haurà d’aconseguir donatius per a una actuació de protecció a la natura (En un annex us detallem els sis projectes als quals poden anar destinats els seus diners) Per això caldrà que facin difusió del seu repte i de l’actuació de protecció de la natura que volen ajudar a realitzar. Es tracta de col·laborar entre el grup per aconseguir un objectiu i que el seu esforç ajudi a tirar endavant un projecte de protecció a la natura.

Des de la Fundació els enviaran una inscripció i un cop feta, un dorsal, així com eines per fer la recollida de donatius (una eina on-line i una off-line, una guardiola) La inscripció i el repte es podran fer des de l’1 de setembre al 15 d’octubre.

La Núria Picas, esportista i bombera serà l’ambaixadora d’aquesta acció.

Amb la inscripció s’activarà un “pin” al mapa d’accions a la web de la fundació on posaran les dades del seu repte, i un cop fet, del resultat, l’import de la donació i el projecte al qual va destinat. Tots els imports seran igual de valuosos. El més important és APORTAR cadascú el seu granet de sorra. També rebran un certificat de la seva participació i informació de com va avançant el projecte al qual han donat suport.

Per a més informació: https://www.kilianjornetfoundation.org/ca/repteperlanatura/