CientífiKs en joc

QUÈ ÉS CIENTIFIKS EN JOC?

És un programa educatiu virtual de la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya adreçat a l’alumnat de 5è de Primària dels centres educatius de Catalunya. El programa proposa el disseny d’un videojoc sobre una investigadora catalana que actualment estigui fent recerca en qualsevol dels àmbits però relacionada amb la temàtica dels virus (ciències experimentals, ciències de la salut, enginyeria, història i humanitats, etc…).

FINALITATS DEL PROGRAMA

• Promoure el gust per la ciència i el coneixements a l’alumnat de 5è de primària
  • Promoure la creativitat, el treball multidisciplinar i el treball en equip mitjançant el disseny d’un videojoc
  • Fomentar el coneixement d’institucions de recerca catalanes així com la recerca que s’hi du a terme com les persones que hi treballen.
  • Visibilitzar nous rols femenins en el camp de la recerca
  • Aproximar-se al món de la recerca de la mà de joves investigadores

QUÈ ES PROPOSA?

• Dissenyar (no programar)  un videojoc fruit del treball estret amb una investigadora.
  • Participar al concurs de Videojocs de l’edició 2020/2021.
  • Rebre suport i acompanyament per dur a terme la tasca didàctica amb l’alumnat.
  • Disposar de materials didàctics per treballar la proposta virtualment.