2n Campionat d’Scrabble Escolar en català al Berguedà

Un any més el Berguedà participa en el campionat d’Scrabble escolar. En aquest concurs hi participen 5è i 6è de Primària i 1r i 2n d’ESO de tots els centres de Berga i 1r i 2n d’ESO de l’Ins  L’Alt Berguedà de Bagà, l’Ins Pere Fontdevila de Gironella i l’Ins de Puig-reig. Cada centre ha fet uns tallers (5è primària i 1r d’ESO) per aprendre com funciona el joc i escolliran 2 parelles per classe per participar a la final comarcal, que es farà a Berga el dia 28 d’abril. Les parelles guanyadores d’aquesta final aniran a la Gran Final dels Països Catalans a Barcelona, el 3 de juny (Primària) i el 10 i 11 de maig (Secundària)

La iniciativa ha estat possible gràcies a la col·laboració dels ajuntaments dels municipis dels centres que hi participen.

L’Scrabble té avantatges per qualsevol que hi jugui. A més d’augmentar vocabulari, adquirir agilitat en càlcul mental o reforçar el pensament estratègic, l’Scrabble millora la funció cognitiva.

En l’àmbit educatiu, el valor pedagògic de l’Scrabble es basa en utilitzar llenguatge i matemàtica per entretenir de forma senzilla i assequible.

Enguany es fa la catorzena edició d’aquesta competició, fent que competeixin alumnes catalans, valencians, balears i rossellonesos.

Catorze anys d’història escolar en constant creixement consolidant any rere any una afició a un joc universal on les lletres tenen la raó de ser, construint paraules i amb elles poder confeccionar arguments, base del coneixement i de la força de la comunicació en una societat més plural i integradora.

Endavant nois i noies del Berguedà!!!