Preinscripció per al curs 2024-2025

null

El Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya regula el procés de preinscripció i matrícula de l’alumnat als centres del Servei d’Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics. Al nostre territori aquest procés es gestiona des del Servei Territorial Maresme – Vallès Occidental.

L’EAP del Baix Maresme començarà les valoracions de l’alumnat que ha de ser escolaritzat amb mesures i suports intensius per tal de cobrir les seves necessitats educatives específiques previ a aquest període de preinscripció.

Les Necessitats Específiques de Suport Educatiu s’identifiquen i s’avaluen considerant el funcionament de l’alumne dins del seu context educatiu, independentment de la seva condició personal i social, amb l’objectiu de proporcionar-li els suports necessaris per afavorir-ne l’aprenentatge en condicions d’equitat.

S’han de basar en:
-les àrees de fortaleses de l’alumne
-les competències prèviament adquirides i la modalitat d’aprenentatge més eficaç
-els reptes, els desafiaments curriculars als quals s’enfronta
-les condicions personals o socials que interfereixen en la seva capacitat d’aprendre.

Es considera Necessitat Educativa Especial el decalatge que es produeix entre les capacitats de l’alumne i les exigències del context. Aquest decalatge afecta substancialment el desenvolupament i l’aprenentatge.
Clica aquí per a més informació: Educació inclusiva