Passaport d’humanitat. Unicef

Maleta digital

En aquesta guia per a docents t’oferim idees i eines per tractar aquesta temàtica. Intentem respondre a algunes preguntes, ja siguin de naturalesa conceptual, de precisió terminològica, d’aprenentatge emocional o de motivació a l’acció i el servei.
A més, tractem qüestions clau, com la necessitat d’aconseguir un equilibri entre el dret a la informació sobre qüestions rellevants i el dret a la protecció davant d’imatges o realitats que poden ser doloroses per al nostre alumnat, així com la importància d’involucrar tota la comunitat educativa en un compromís per la innovació i la qualitat educativa des d’un enfocament global d’educació en drets i ciutadania.

>>  Descarrega la guia del curs 2016-2017 | En anglès
>>  Descarrega el glossari de termes sobre migració, refugi i acollida | En anglès

La guia es complementa amb una sèrie d’activitats per etapa educativa que permeten desenvolupar el tema amb més profunditat, així com de propostes de mobilització escolar per al 20 de novembre (Passaport d’humanitat) i per al Dia de l’Aigua (Curses de Gotes per al Níger).

Educació Infantil

Conte: Per què hi ha arbres que conserven les fulles a l’hivern?
Aquest conte popular sobre per què hi ha arbres que perden les fulles a la tardor ens pot servir per parlar de l’acollida. Per què de vegades no ajudem els altres? Per què els hem d’ajudar? Què senten, els personatges? A qui ens volem assemblar?
>> Descarrega el conte | En anglès

Educació Primària

Vídeos: Contes sense fades
Et proposem una sèrie de vídeos d’animació que reflecteixen les històries reals de dos nens i una nena que van haver de marxar del seu país per culpa de la violència o el conflicte. Com podríem donar un final feliç a aquestes històries?

>> Accedeix al videos | En anglès

Educació Secundària

Presentació per projectar: Més que paraules
L’ús que fem del llenguatge defineix la nostra realitat i la nostra manera de veure el món i els altres. Què hi ha darrere de les paraules refugiat i migrant? D’on vénen? Què volen dir? Com les fem servir? T’animem a convertir la classe de llengua durant un dia en un espai de reflexió sobre el llenguatge, el seu ús i la nostra capacitat per utilitzar-lo com a eina d’ajuda.

>> Descarrega la presentació | En anglès
>> Descarrega la guia de l’activitat | En anglès

Descarrega-te’n ara tots els materials (ZIP)

***Podeu inscriure-us al programa Enreda’t dUNICEF