Convocatòria unificada de programes d’innovació

S’ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, avui 16 de març, la Convocatòria unificada de programes d’innovació pedagògica.

La informació referent a cada programa, les places disponibles, així com els models i documentació necessària per a participar-hi, estaran disponibles als respectius espais dins del portal de centres del Departament.

Els centres educatius que estiguin interessats a participar en aquesta convocatòria han de:

  1. Conèixer l’oferta de programes accedint a l’apartat de la l’XTEC d’Innovació Pedagògica  o al Portal de centres.
  2. Consultar la resolució corresponent de cada programa d’innovació per comprovar l’acceptació o no de la participació en el programa.
  3. Sol·licitar la participació en el programa d’innovació d’acord amb les prioritats del seu Projecte Educatiu.

El termini d’inscripció per participar-hi és del 17 de març fins el 16 de maig de 2022. 

 

 

Els programes d’innovació pedagògica que ara obren convocatòria (març 2021) per al curs 2022 – 2023 són els següents (us fem un resum de les seves finalitats):

Programes que obren convocatòria per ensenyaments d’educació infantil, primària, secundària i/o batxillerat.

#aquiproubullying

Aporta formació, estratègies i recursos per elaborar un projecte de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament. La finalitat és aturar i revertir possibles situacions d’assetjament entre iguals mentre que es contribueix al desenvolupament de la competència social i ciutadana dels alumnes.

AraArt

Fomentar i posar en valor projectes artístics que es portin a terme en el si d’un centre d’educació infantil, primària o secundària, en col·laboració amb una escola artística, un equipament cultural, o institucions, entitats i associacions artístiques, per promoure l’equitat i la qualitat del sistema educatiu reflectida en la millora de les capacitats i competències de l’alumnat participant.

Avancem: Ensenyament i Aprenentatge integrat de les llengües

Fomentar un ensenyament de les llengües integrat i coherent que faciliti el desenvolupament de la competència comunicativa de l’alumnat i que potenciï la cooperació entre el professorat de llengua dels centres educatius.

Pràctiques del MUFPS en centres formadors (Pràctiques del Màster Universitari de Formació del Professorat d’educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i ensenyament d’idiomes)

Millorar i avançar en el model de pràctiques dels estudiants universitaris amb la implicació directa de la universitat i del centre formador en relació als aspectes qualitatius que caracteritzen la formació inicial dels nous docents.

Xarxa de Comunitats d’Aprenentatge

Les comunitats d’aprenentatge són un projecte de transformació social i cultural basat en l’aplicació d’actuacions educatives d’èxit (AEE) per millorar el rendiment educatiu i la convivència. La finalitat del programa comunitats d’aprenentatge és la formació del professorat per millorar els resultats acadèmics i la convivència als centres.

(Al juny hi haurà una altra convocatòria per participar en altres programes com per exemple a la Xarxa de Competències Bàsiques, només pels centres que aquest curs no hi estan participant.)

Generació Plurilingüe (GEP)

Millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, afavorint el seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral, i capacitant-lo per interactuar amb el món en diverses llengües i de manera crítica.

Programes que obren convocatòria per a ensenyaments de Formació Professional.

ActivaFP

Acompanyar i donar suport als centres en la implantació de metodologies col·laboratives d’aprenentatge competencial basat en reptes i projectes per tal d’afavorir l’adquisició de les competències professionals, personals i socials i les competències transversals i augmentar l’èxit acadèmic de l’alumnat dels ensenyaments professionals.

CooperArt

Estimular la vinculació entre els centres educatius que imparteixen ensenyaments d’arts plàstiques i disseny i altres centres educatius, empreses i entitats, per al desenvolupament de projectes d’interès mutu que generin valor educatiu i empresarial.

EmpresaFP

Implantar accions sistemàtiques de prestació de serveis a les empreses i de les persones que, al llarg de la seva vida, han d’actualitzar i capitalitzar els seus coneixements per adaptar-se a les necessitats derivades del teixit econòmic i de la cohesió social i territorial. Afavorir les vies que facilitin la cooperació entre centres educatius, i entre aquests i les empreses i entitats.

EmprènFP

Acompanyar i donar suport als centres que imparteixen ensenyaments professionals en la implantació i el desenvolupament d’estratègies metodològiques que promoguin capacitats d’emprenedoria i de creació d’empreses o d’autoocupació.

FP Dual

Determinar un marc de referència en relació amb la gestió de la formació professional en alternança, que reculli els principis generals organitzatius, curriculars i metodològics, els criteris d’acció tutorial, les actuacions que ha de seguir l’alumnat a l’empresa i les condicions de continuïtat i finalització de les estades formatives.

FuturaFP

Proporcionar els recursos, instruments i coneixement necessaris per desenvolupar una oferta educativa de Formació Professional innovadora, enfocada a donar resposta a les necessitats de les persones i també les socioeconòmiques, de present i de futur a Catalunya, en els diferents àmbits professionals i territoris.

InnovaFP

Desenvolupa metodologies d’innovació i transferència de coneixement entre els centres i les empreses i integra cursos i seminaris específics i de jornades d’intercanvi d’experiències, amb l’objectiu que els centres es donin suport i comparteixin estratègies i experiències. Així mateix, fomenta la innovació i l’intercanvi de bones pràctiques amb altres centres i posa els centres en disposició d’interactuar amb les empreses i les entitats per al desenvolupament, transferència i aplicació de coneixements.

MobilitatFP

El Programa de mobilitat formativa i cooperació internacional en els ensenyaments professionals té com a finalitat l’adquisició de la competència lingüística instrumental en la llengua o llengües estrangeres adients a l’àmbit professional de treball, el foment de la participació dels centres educatius en programes, projectes i accions, especialment en l’àmbit de la Unió Europea, el foment de la realització d’intercanvis i d’estades de l’alumnat en altres països, així com el procediment de reconeixement dels continguts cursats a l’estranger en relació amb els cicles formatius.

OrientaFP

El Programa neix amb la finalitat de facilitar eines i estratègies als centres per tal de desenvolupar els seus mecanismes d’orientació d’una forma integral, promovent una perspectiva innovadora en tots aquells aspectes que afecten a la millora de l’acompanyament de l’alumnat de Formació Professional en la seva carrera formativa i la seva projecció professional.

Programes que obren convocatòria per a ensenyaments de Règim Especial

CooperArt.

Estimular la vinculació entre els centres educatius que imparteixen ensenyaments d’arts plàstiques i disseny i altres centres educatius, empreses i entitats, per al desenvolupament de projectes d’interès mutu que generin valor educatiu i empresarial.

-Talent creatiu i empresa