Finalistes de la mostra de punts llibre 2018 a Sant Joan Despí

Els punts de llibre són un objecte senzill però que ens acompanya sempre en les nostres lectures, i des de fa 20 anys la Mostra de Punts de Llibre suposa un homenatge a aquest rectangle de paper que, sense fer soroll i discretament, ens indica on hem de continuar llegint.
Per posar en valor aquest petit objecte el Seminari de Biblioteques Escolars proposa cada edició un tema diferent. D’aquesta manera tot l’alumnat de Sant Joan Despí s’endinsa en el mateix motiu de treball. Aquesta edició 2018 el tema ha sigut “Tot són matemàtiques”, perquè s’ha volgut destacar la importància dels grafismes, dels símbols i les imatges que provenen del món científic però que també són LECTURA perquè diuen coses, expressen idees i tenen significat.
Les matemàtiques són un camp científic tant ampli que han permés triar entre símbols matemàtics i jocs matemàtics, entre mesures, monedes, operacions i números. Encara que una majoria s’ha decantat per la geometria, els mosaics i els mandales perquè creen imatges repetitives i acolorides, de gran impacte visual.

Hem de destacar que un dels valors afegits d’aquesta proposta educativa és que suma la visió que tenen d’un mateix tema l’alumnat de totes les edats, des de P3 fins a segon d’ESO. El magnífic resultat que mostra aquesta visió es pot contemplar, com cada any per Sant Jordi, a les biblioteques municipals: tots els punts finalistes estan exposats a la Biblioteca MERCÈ RODOREDA (Carrer Major, 69) del 20 d’abril al 3 de maig i a la Biblioteca MIQUEL MARTÍ I POL (Avinguda Barcelona, 83) del 8 al 19 de maig del 2018.

El dia 19 d’abril s’ha fet l’acte públic a l’Àrea de la Persona de Sant Joan Despí de lliurament de premis a tot l’alumnat finalista d’aquesta Mostra anual de Punts de Llibre.