Jornada Ràdio, Escola i Comunitat. Per una educació participativa, crítica i creativa

En el marc del Programa Tenim la Paraula del Departament  d’Educació i conjuntament amb el Consell de l’Audiovisual de Catalunya, s’organitza la Jornada Ràdio, Escola i Comunitat, el proper 24 de febrer, en format online.

INSCRIPCIONS (fins el 22 de febrer)

Descobrim la ràdio com una eina pedagògica que facilita l’articulació dels diferents espais curriculars amb la producció de continguts radiofònics significatius per l’alumnat i per tota la comunitat educativa. La ràdio permet estimular les habilitats comunicatives orals i escrites, la creativitat i el pensament crític, el treball en equip i per projectes, el vincle amb les famílies i amb l’entorn social, malgrat els temps de pandèmia.

A més, si formes part d’una ràdio local, un ajuntament, una entitat, o simplement ets una persona amb ganes de saber més sobre el món de les emissores escolars, la jornada també està oberta a tu. Hi ha ponències, per exemple, sobre com articular projectes educatius en què intervinguin diferents actors: emissores escolars i locals, ajuntaments, entitats, etc.

Compartim el programa de la jornada:

• de 9 a 10h. Benvinguda + programa de ràdio.
  • de 10 a 11h. Bones experiències i recursos. Un espai on es presentaran iniciatives que tenen una interessant pràctica radiofònica en entorns educatius i en contextos complexos com els actuals
  • de 11 a 11’30h. Pausa amb projecció audiovisual
  • de 11’30 a 12’30h. Taula rodona «La ràdio escolar més enllà de l’escola»
  • de 12’30 a 13h. Enquesta de valoració + comentari dels assistents

🎥 Visualitza el seminari web en diferit

Us facilitem la crònica de l’acte, per si voleu llegir els aspectes més rellevants del mateix, i el vídeo de la jornada.