Dia Internacional per a l’Educació No Sexista

Reproduïm aquest article del Servei Escola i Famílies:

Dia Internacional per a l’Educació No Sexista

A 21 de juny, recordem que cal reflexionar, revisar-nos i superar el sexisme, transmès com a currículum ocult, en la pràctica educativa.

Per avançar en un món més just per a dones i homes…

• Cal que valorem la sostenibilitat de la vida i les fites de les dones i del feminisme. Superem l’androcentrisme!
  • Cal que nens i nenes, homes i dones desenvolupem qualitats com la tendresa, la fortalesa, l’empatia, la valentia… Eduquem persones completes!
  • Cal que donem importància a l’afectivitat, fomentant l’autoestima i la comunicació interpersonal. Treballem perquè la masculinitat s’obri al món de la cura!
  • Cal que fomentem estudis sense biaix de gènere. Les dones i els homes som necessaris arreu!
  • Cal que facilitem l’aprenentatge de l’alumnat per a la vida afectiva i sexual saludable basada en la igualtat de gènere. És una qüestió de drets!
  • Eduquem amb perspectiva de gènere, des d’un currículum inclusiu. Apostem per la coeducació!

Accedeix als recursos del Departament d’Educació