XXIII Jornades Científiques a Badalona

Badalona celebrarà els dies 26,27 i 28 de març les XXXIII Jornades Científiques d’Ensenyament Secundari. 89 alumnes procedents de 17 centres educatius i tutoritzats per 62 professors, presentaran 71 treballs de recerca de diverses àrees com ciències socials, ciències experimentals, tecnologia, llengua, matemàtiques, història, art o literatura. Aquest treballs es realitzen utilitzant el mètode científic.

Els actes de presentació es duran a terme els dies 26, 27 i 28 de març, a partir de les 9.15 hores, al Badalona Centre Internacional de Negocis (carrer de Marcus Porcius, s/n, polígon Les Guixeres).

En aquesta edició hi participen 17 instituts públics i centres concertats com són: Badalona VII, Badalonès, Barres i Ones, Boix, Escola d’Art i Superior de Disseny Pau Gargallo, Isaac Albéniz, Júlia Minguell, La Llauna, La Pineda, Maristes Champagnat, Minguella i Sant Andreu de Natzaret, Escola Garbí Pere Vergés, Mare de Deu de l’Assumpció,Pompeu Fabra, Ventura Gassol, Minguella i Can Barriga.
L’alcalde de Badalona, Álex Pastor, assistirà a l’acte d’inaguració que es farà al Badalona Centre Internacional de Negocis, el dimarts 26 de març.

Durant els 33 anys de Jornades Científiques, més de 2.600 alumnes badalonins i alguns de fora de la ciutat, han presentat més de 2.100 treballs de recerca. Més de 26.000 persones han assistit a aquest acte que ha anat creixent en qualitat i diversitat al llarg de tots aquests anys.

L’organització de les Jornades va a càrrec de l’Escola de Natura Angeleta Ferrer i de l’Escola del Mar, Centre d’Estudis Marins, totes dues de l’Àmbit de Badalona Pròspera i Sostenible; del Servei d’Educació de l’Àmbit de Badalona Educadora de l’Ajuntament de Badalona; i del Centre de Recursos Pedagògics del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. També hi col·laboren el Badalona Centre Internacional de Negocis i la Fundació Institut d’Investigació en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol (IGTP). A més, l’Institut de Recerca de la Sida (Irsicaixa) ofereix una xerrada de divulgació científica i l’empresa farmacèutica Grupo Menarini col·labora en diversos aspectes, entre ells l’edició del llibre amb el resum de tots els treballs.