Segona convocatòria de mentors digitals pel curs 2022-23.

Avui s’ha obert a ATRI la segona convocatòria de 157 places de mentors digitals pel curs 2022-23. Inscripcions obertes fins el 21/4. Us animeu?

Més informació i inscripció: enllaç

El termini per a la presentació de sol·licituds serà fins al dia 19 d’abril de 2022.

 

 

 

Procediment

EDUMD2-22 – Mentor/a digital

Les persones interessades que reuneixin els requisits esmentats han d’emplenar la sol·licitud que trobaran en el següent enllaç: FORMULARI

En aquest formulari s’hi ha d’adjuntar l’expedient personal que genera ATRI (cal identificar el fitxer amb el nom “cognom1_cognom2_nom_cvAtri”).

Si teniu problemes a l’hora d’enviar el formulari us haureu de posar en contacte amb el SAU.

Les informacions del procés així com les llistes provisional i definitiva es publicaran en el portal de centres en l’apartat de concursos, mentoria digital.

Les sol·licituds que no segueixin el procediment no seran tingudes en compte.

No es valoraran les sol·licituds que no arribin mitjançant el formulari esmentat.

Un cop analitzades les sol·licituds les persones que compleixin amb els requisits es convocaran a una entrevista personal.

Forma d’ocupació: Comissió de serveis o adscripció provisional

Complement associat: Assessor/a tècnic/a docent

Jornada: completa en horari de matí i tarda

Durada: d’1 de setembre de 2022 a 31 d’agost de 2023

Requisits de participació

  • Personal funcionari de carrera dels cossos docents dels grups A i B, excepte cos d’Inspectors/es
  • Acreditar una experiència docent efectiva en ensenyaments reglats o d’assessorament a centres educatius de més de 2 anys en els darrers 5 anys
  • Acreditar formació docent com a formadors, coordinadors o assistents en cursos sobre tecnologies digitals.
  • Nivell C1 de Català i/o amb adscripció a Catalunya

Perfil competencial del lloc de treball:

  1. Comunicació en les relacions interpersonals. Comunicar de manera efectiva, empàtica i assertiva.
  2. Capacitat d’organització. Organització i capacitat de sistematitzar el mètode de treball.
  3. Resolució de problemes. Capacitat de detecció de necessitats, aportar solucions i fer-les efectives.
  4. Motivació i lideratge. Generar motivació i inspiració per a que l’equip docent lideri i impulsi canvis atractius, profunds i viables.
  5. Treball en equip. Concretar de manera col·laborativa objectius i accions a implementar, establint una distribució de tasques entre l’equip.
  6. Compromís amb el sistema educatiu i l’assoliment i fites marcades. Donar resposta als objectius i reptes marcats pel departament tenint en compte les diferents realitats dels centres.
  7. Aplicació educativa de les tecnologies. Capacitat d’aplicar i aprofitar les tecnologies digitals en les pràctiques d’ensenyament-aprenentatge.

Funcions

  1. Acompanyar i assessorar els centres educatius sobre els que es fa intervenció de mentoratge en la definició i implementació de la seva estratègia digital, en el marc del projecte educatiu de centre
  2. Acompanyar els centres educatius sobre els que es fa intervenció de mentoratge en la definició del pla de formació interna per tal que els docents assoleixin un nivell intermedi de competència digital docent.
  3. Assessorar els centres sobre els que es fa intervenció de mentoratge en la planificació de l’avaluació de la competència digital de l’alumnat del centre i per nivells educatius.
  4. Recollir indicadors dels centres que permetin definir l’estat de maduresa digital del centre i l’aplicació del pla d’educació digital de Catalunya.
  5. Coordinar la subxarxa d’Estratègia digital dels centres mentoritzats.
  6. Donar a conèixer als centres projectes per la millora de la competència digital de l’alumnat promoguts pel Departament d’Educació.
  7. Coordinar-se amb tota la xarxa d’agents territorials i centrals del Departament d’Educació en el marc del pla d’educació digital de Catalunya.
  8. Qualsevol altra funció que li sigui encomanada en relació amb les anteriors.

 

Aspectes a valorar

Per valorar aquests aspectes s’haurà d’adjuntar les dades de l’expedient d’ATRI al formulari de la sol·licitud.

Mèrits fins la data de la publicació de la convocatòria (màxim 21 punts)

  1. Perfil professional de competència digital (1 punt)
  2. Haver estat o ser mentor/a digital col·laborador (1 punt)
  3. Experiència com a coordinador/a digital de centre (1 punt per curs escolar fins un màxim de 3 punts)
  4. Experiència com a formador en tecnologies digitals en cursos reconeguts pel Departament d’educació (1 punt per curs escolar com a formador o coordinador de cursos de formació permanent o de grups de treball fins un màxim de 3 punts)
  5. Haver estat referent digital de territori (1 punt per curs escolar fins un màxim de 3 punts). Caldrà acreditar amb un certificat, si no consta a l’Atri, emès pels coordinadors dels serveis educatius del Serveis Territorials corresponents o Consorci d’Educació de Barcelona.
  6. Participació en projectes d’innovació relacionats amb les tecnologies digitals a l’aula (Tecnologies digitals per a l’aprenentatge, mòbils.edu i STEAMcat) (1 punt per curs escolar fins un màxim de 3 punts)
  7. Certificat ACTIC nivell 2 o superior (1 punt)
  8. Participació com a coordinador de formació (1 punt per curs escolar fins un màxim de 3 punts)
  9. Haver format part de l’equip directiu de centre/s, haver estat adscrit a un CRP o a una seu del Servei Territorial o Consorci d’Educació de Barcelona o Serveis Centrals (1 punt per curs escolar fins un màxim de 3 punts). Si no consta a l’expedient de l’Atri caldrà acreditar amb certificat emès pels superiors immediats.

Entrevista personal (màxim 11 punts)

Es valorarà el perfil competencial i l’adequació per al compliment de les funcions en base als següents criteris:

  1. Experiència sobre l’assessorament a centres
  2. Tipus de formació de competència digital docent impartida
  3. Coneixement dels marcs de competència digital de centre i eines d’avaluació associades
  4. Coneixement dels marcs de competències digitals docents i eines d’avaluació associades
  5. Coneixement dels marcs de competència digital de l’alumnat i eines d’avaluació associades
  6. Experiència en dinàmiques de millora contínua i en planificació estratègica
  7. Participació en les xarxes territorials de cultura digital de la zona
  8. Col·laboració amb el Centre de Recursos Pedagògics en assessorament i formació