Posa’t la gorra: guia, recursos i propostes didàctiques per a docents i centres educatius que tinguin algun alumne amb càncer

L’Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya (AFANOC), va néixer el 1987 a partir de l’experiència vital que van viure un grup de pares i mares amb la situació de tenir un fill o filla ingressat a l’hospital amb diagnòstic de càncer.

Al web de l’associació hi podeu trobar una guia per a docents i centres educatius que tinguin algun alumne amb càncer, recursos diversos com aplicacions educatives organitzades per etapes educatives (infantil, primària i secundària). També conté un recull de contes i pel·lícules que tracten tant la malaltia com el dol i la mort, també organitzat per etapes educatives i que poden ser útils a l’hora de familiaritzar-vos amb la malaltia i l’entorn hospitalari.

La guia pretén ser un suport pràctic per als equips docents que tenen un o una alumna amb càncer a l’aula, per tal d’afrontar amb tranquil·litat i realisme aquest nou repte, donant-hi una resposta tan adequada com sigui possible.

Finalment, us fem arribar propostes didàctiques per parlar amb el grup-classe sobre la realitat del càncer infantil:

Si voleu més informació, conèixer la Casa dels Xuklis, o col·laborar d’alguna manera amb l’AFANOC, seguiu aquest enllaç.