Orientacions DUA amb l’alumnat amb discapacitat auditiva

Des de la Confederació Espanyola de Famílies de Persones Sordes (FIAPAS) s’han creat dues noves Videopildoras, amb objecte sensibilitzar, informar i formar al conjunt de la comunitat educativa, en particular al professorat, a l’alumnat i a les famílies, a més dels responsables de les Administracions Educatives, sobre els fonaments i aplicació del Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) a fi d’afavorir la inclusió de tot l’alumnat.

La videopíldora “INTRODUCCIÓ AL DUA I FONAMENTS PER A LA SEVA APLICACIÓ” presenta informació sobre què és el DUA. Aporta coneixements bàsics juntament amb pautes generals d’aplicació en la pràctica diària del professorat.

Per una altra, la videopíldora “ORIENTACIONS PRÀCTIQUES EN RELACIÓ AMB L’ALUMNAT AMB DISCAPACITAT AUDITIVA” se centra en com el DUA pot afavorir a l’alumnat amb sordesa. Igualment, fa costat al professorat amb algunes pautes pràctiques sobre el maneig del grup de classe, estratègies d’atenció i escolta, i accés a la informació auditiva i els aprenentatges.

Aquest material audiovisual compta també amb documents de treball descarregables en format PDF, que poden facilitar la consulta dels interessats i als quals s’accedeix des de la fitxa bibliogràfica a la Biblioteca Virtual FIAPAS.

Els materials es troben disponibles a la Biblioteca Virtual FIAPAS (www.bibliotecafiapas.es) en les seves versions: subtitulat, amb interpretació en llengua de signes i audiodescripció.