Jornada conjunta de tancament del curs 22-23 de les XTTE de Barcelona Comarques, Baix Llobregat, Penedès, Alt Pirineu i Aran, Lleida, Tarragona i Terres de l’Ebre

El passat dimecres dia 31 de maig més de 250 docents de Barcelona Comarques, Baix Llobregat, Lleida, Alt Pirineu i Aran, Penedès, Terres de l’Ebre i Tarragona van participar de la Jornada de tancament de les Xarxes Territorials de Transformació Educativa a l’Institut Can Vilumara de l’Hospitalet de Llobregat.

Cliqueu a la primera imatge si voleu veure l’escaleta de la jornada:

La jornada es va desenvolupar en diferents moments.  El primer va ser la rebuda de la directora del centre i l’acollida de la directora dels Serveis Territorials de Barcelona Comarques.

A continuació 13 centres dels diferents territoris, van compartir experiències reeixides vinculades amb els diferents vectors del currículum.

• Escola Cascavell: Amb les tertúlies compartim mirades (V. Perspectiva de gènere)
  • Institut CampclarSom les arqueòlogues i els arqueòlegs de Campclar! (V. Aprenentatges competencials)
  • Escola Jaume MiretSetmana de la sostenibilitat (V.Ciutadania Democràtica i Consciència Global)
  • Escola Joan MiróSOM, SENTIM i FEM (V. Benestar emocional)
  • Escola Soriano Montagut: Arrels i ales (V. Benestar emocional)
  • Institut la ValiraDe la individualització a la personalització (V. Aprenentatges competencials).
  • Institut Apel·les MestresAl + 3 obrim els ulls i ens transformem (V.Ciutadania Democràtica i Consciència Global)
  • ZER La Font de l’AiguadíEscoltem les veus del nostre alumnat! (V.Ciutadania Democràtica i Consciència Global)
  • Escola Santa CaterinaLa força de la llengua per viure i conviure (V.Ciutadania Democràtica i Consciència Global)
  • Escola la SíniaEducar per la vida des de la vida (V.Ciutadania Democràtica i Consciència Global)
  • Escola GaronaEN BOCA DE TOTI, EN BOCA DE TOTS, EN BOCA DE TODOS (V. Qualitat Educació de les llengües).
  • Institut Joanot MartorellEns sentim bé i tenim una mirada positiva. (V. Benestar emocional).
  • Escola Riera de RibesON SÓN LES OBRES D’ART DE LES DONES? (V. Perspectiva de gènere)

Va ser una jornada d’aprenentatge entre  territoris que va permetre posar en valor l’essència de la XTTE:

• Aprenentatge entre iguals.
  • Treball compartit.
  • Innovació educativa.
  • Horitzontalitat.
  • Participació i compromís.
  • Construcció col·lectiva del coneixement.
  • Desenvolupament professional docent.
  • Comunicació i projecció al propi centre.

I sobretot, va ajudar a impulsar el treball en xarxa per a la mobilització del currículum, la transformació territorial i la millora contínua dels centres amb la voluntat d’empoderar-los perquè els nostres alumnes aprenguin més i millor.

Amb el tancament de Begoña Ibarrola com a ponent: “Estrategias y recursos para potenciar el bienestar emocional en la comunidad educativa”  es va donar per acabada una jornada amb l’agraïment en format floral als centres.

Si cliqueu a la següent imatge trobareu la ponència de la Begoña Ibarrola que va fer sobre Benestar emocional:

A les seguents imatges trobareu enllaçades la presentació digital de la Begoña sobre la ponència i un breu resum de la mateixa:

Per acabar us deixem un vídeo resum d’aquesta jornada de xarxa de xarxes i us encoratgem a què continueu formant-ne part o, si encara no esteu enxarxats us animem a què us poseu en contacte amb els referents territorials perquè us orientin i us ajudin a formar part de la Xarxa Territorial de Transformació Educativa.

Aprofiteu l’oportunitat d’aprendre i compartir d’altres i amb altres centres!!

Cliqueu a la següent imatge per visionar el resum de la jornada!