Els itineraris transversals de l’eduCAC serveixen per reflexionar, des de l’educació en comunicació, com els continguts i mitjans audiovisuals i la tecnologia afecten la nostra forma de veure i viure el món.
En aquesta atípica tornada a l’activitat lectiva en què la comunitat educativa reprèn el curs en unes condicions no gaire fàcils, i amb l’aprenentatge i la relació amb l’alumnat reubicats forçosament en l’esfera virtual, sembla un bon moment per parlar de la identitat digital.
Quins conceptes treballa la proposta didàctica Dos mons, una sola realitat?
Es planteja una doble reflexió amb l’alumnat:
- Sobre el concepte de la pròpia identitat (pas previ necessari): ve definida per naturalesa? Com es construeix? La podem modificar si no ens agrada? Quines característiques la defineixen?
- Sobre la identitat digital: què la configura? Coincideix amb la nostra identitat física? Ens mostrem igual en tots dos entorns i en les nostres relacions amb els altres?
- Amb quines activitats es concreta?
- Reflexió sobre la identitat a través de la visualització d’un reportatge amb el filòsof Xavier Antich per debatre a l’aula.
- Anàlisi comparatiu de la nostra identitat “física” i a la xarxa.
- A través de diverses dinàmiques l’alumnat extraurà les seves pròpies conclusions sobre què projecten d’ells mateixos al món. Una projecció que sempre ha existit, però que amb les xarxes socials i el rastre que deixen les nostres accions al món virtual, s’amplifiquen i condicionen la nostra imatge d’avui i de demà.
- Us desitgem un tercer trimestre el més positiu possible. Ens en sortirem!