Dia Mundial de la Poesia 2024

Amb motiu de la celebraci贸 del Dia Mundial de la Poesia, us presentem un recull de recursos per treballar a l’aula.

Edu365 selecci贸 per a totes les etapes educatives.

Posseir la poesia: recull d鈥檃ctivitats (Volen ser un document de treball 脿gil amb activitats classificades per cicles (des de p3 fins a 4t d鈥橢SO).聽

Joan Margarit. Podeu escoltar els poemes llegits pel poeta. Tamb茅 hi trobareu els poemes que estan tradu茂ts en castell脿 i en angl猫s.

Un m贸n de poesia. Joana Raspall

Propostes i recursos per treballar la poesia a l’aula. Nati Bergada.

L鈥檃ny 1999 la Confer猫ncia General de la UNESCO va proclamar el 21 de mar莽 Dia Mundial de la Poesia (DMP). Per celebrar-ho, des de l鈥檃ny 2008 la Instituci贸 de les Lletres Catalanes (ILC) i la Federaci贸 Catalana d鈥橝ssociacions i Clubs Unesco promocionen aquesta celebraci贸 tant en el nostre domini ling眉铆stic com a la resta d鈥橢uropa i del m贸n amb l鈥檈lecci贸 d鈥檜n poeta i un seu poema per a l鈥檕casi贸. Partint d鈥檃questa composici贸, la ILC elabora un fullet amb l鈥檕riginal en catal脿 i la seva traducci贸 a vint-i-dues lleng眉es, que difon 脿mpliament, promou l鈥檕rganitzaci贸 d鈥檃ccions po猫tiques, presencials i a trav茅s de les xarxes, i organitza un acte central el mateix dia 21. En la dissetena edici贸 del DMP, la ILC ha escollit el poema 鈥渕’he estimat molt la vida鈥 de Vicent Andr茅s Estell茅s, de qui enguany commemorem el centenari del naixement.

XLII聽