Dia escolar de la no violència i la pau 2023

Amb motiu del Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP 30 de gener), noies i nois de 3r, 4t i 5è de les escoles Betúlia, Cultural Artigues, Folch i Torres, Ítaca, Joan Coret, Josep Carner, Lestonnac, Lola Anglada, Mercè Rodoreda, Miguel Hernández i Minguella treballen sobre aquest tema, elaboren un Manifest i participen en dues activitats artístiques al voltant de la Pau:

El dilluns 30 de gener, a la plaça de les Brigades Internacionals, de 10 a 12 h es pinta un mural per la Pau, es llegeix el manifest, i hi ha jocs i un espectacle d’animació. La creació del mural compta amb el suport de Natàlia Rubio, educadora artística i artterapeuta.

El dimarts 7 de febrer, al Centre Comercial Màgic Badalona, a les 18 h, s’inaugura l’exposició Murals per la Pau. Estarà oberta fins al 22 de febrer. El procés de creació dels murals disposa del suport de Glòria Vives Xiol, artista plàstica i formadora de docents.

El treball de tot l’alumnat i professorat implicat fa viure una experiència de cultura de la pau amb dinàmiques que fomenten la creativitat i el treball cooperatiu en grup.

El DENIP 2023 està organitzat per les escoles que hi participen, pel CRP del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, pels Serveis d’Educació i d’Espais Públics, i l’OMD 4 de l’Ajuntament de Badalona, amb la col·laboració de Fem Barri-Plataforma Sant Antoni de Llefià i del Centre Comercial Màgic Badalona.