Campanya: “Generació Reset. Reutilitzem el mòbil per reiniciar el sistema!”

L’Agència de Residus de Catalunya i els Sistemes Col·lectius de Responsabilitat Ampliada del Productor (SCRAP) de Residus d’aparells elèctrics i electrònics (RAEE) posen en marxa la II Edició del programa educatiu: Generació Reset. Reutilitzem el mòbil per reiniciar el sistema!

El projecte s’adreça a l’alumnat de 2n cicle d’ESO, Batxillerat i Cicles Formatius i té com a objectiu aprendre a reparar, reutilitzar i reciclar els aparells electrònics i adquirir uns hàbits de consum més conscients.

El programa, anomenat Generació Reset, té dos objectius principals: prendre consciència dels problemes ambientals i socials derivats de la producció d’aparells electrònics i aprendre a reparar i reciclar els dispositius per fer un ús més sostenible de l’electrònica.

A nivell metodològic, és un programa d’Aprenentatge-Servei (APS) i us proposa sumar-vos a un repte col·lectiu: fomentar iniciatives locals de reparació i reciclatge de mòbils als centres educatius i els seus entorns.

Cal fer la inscripció en aquest enllaç.

• Un cop feta la inscripció, rebreu un correu de confirmació de la vostra participació al programa i podreu accedir a l’espai intern del web. Allà trobareu els materials didàctics: una guia amb orientacions docents, una master class en vídeo per projectar a l’aula i material de treball per a l’alumnat.
  • La primera fase del projecte consta de 4 sessions de sensibilització que podreu dinamitzar amb l’ajuda d’aquests materials.
  •  Durant la segona fase, rebreu un taller presencial al centre en què us ensenyarem a preparar i reparar dispositius per a la seva reutilització i perquè pugueu organitzar la vostra iniciativa reset.