Butlletí #4 de Mediació i Educació de la Filmoteca de Catalunya

La Filmoteca de Catalunya reforça el seu vincle amb les aules amb nous recursos i aliances

La Filmoteca de Catalunya ha impulsat la seva vessant educativa amb el llançament de “La Filmoteca va a l’aula”, una col·lecció de dossiers didàctics dissenyats perquè els centres de Primària i ESO puguin treballar el patrimoni fílmic de forma autònoma. Aquesta iniciativa s’estrena amb el projecte “Amateurs: filmar el que s’estima i preservar-ho”, que commemora el centenari del cinema amateur a Catalunya.

Novetats destacades del programa educatiu:

  • Dossiers i tallers: Disponibilitat de materials sobre el cinema amateur i noves sessions per a escoles, incloent tallers sobre bandes sonores amb la
  • compositora Anahit Simonian i l’anàlisi de films com El meu veí Totoro.
  • Nova aliança Magnet: La Filmoteca i el Parc Audiovisual de Catalunya s’uneixen amb l’IE Feixes de Terrassa per integrar el llenguatge cinematogràfic com a eix vertebrador de l’aprenentatge escolar.
  • Projectes de proximitat: Continuïtat del programa “Apadrina el teu equipament” amb l’escola La Salle Comtal, on els alumnes reinterpreten imatges a través del projecte “Arqueologies visuals”.
  • Visita internacional: El cineasta alemany Christian Petzold oferirà una masterclass gratuïta el proper 26 de març de 2026 per a estudiants de cinema i joves, en el marc del D’A Film Festival.

Aquestes accions reafirmen el compromís de la institució per connectar la memòria audiovisual del país amb les noves generacions, convertint l’arxiu en una eina viva de coneixement.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut