Badalona celebra el Dia Internacional de les Dones i les nenes a la Ciència

El dimarts 11 de febrer se celebrarà la que serà la segona edició de “100tífiques”, un esdeveniment massiu per fomentar les vocacions cientificotècniques entre les nenes i nens de les nostres escoles en coincidència amb el “Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència”. Organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), en col·laboració amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, la iniciativa oferirà 166 xerrades divulgatives simultànies a escoles catalanes, per part de més de 180 investigadores del món de l’empresa i de centres de recerca i universitats (“100tífiques”), tot mobilitzant 15.000 alumnes de 6è de Primària i 1r d’ESO.

A Badalona, Ee el marc del Projecte “100tífiques” es faran vuit conferències a càrrec de vuit dones científiques.

Aquests són els centres i conferències adreçades a l’alumnat de primària i secundària:

-Escola Mercè Rodoreda: “El Marketing de la Ciència”, a les 11:30 h, a càrrec de Consuelo Fernandez Fernandez.

-Escola Joan Coret: “Les dones en la recerca biomèdica”. A les 11:30 h, a càrrec de Nerea Montedeoca.

-Escola Maristes Champagnat: “Control de Qualitat en el mon de la Cosmètica”. A les 11:30 h, a càrrec de Mercè Salmerón Utrilla.

-Institut escola Baldomer Solà: Conferència sobre salut. A les 11:30 h, a càrrec d’Eva Sánchez.

-Institut escola Sant Jordi: “El món de la nanotecnologia”. A les 11h, a càrrec de Regina Galceran Vercher

-Institut escola Rafael Alberti: “La mujer en la ciencia: rompiendo barreras”, a les 11:30 h, a càrrec de Maria Arista Romero.

-Institut Júlia Minguell: “La revolució verda: el llarg camí de les plantes que ens alimentes i ens curen”, a les 11 h, a càrrec de Sílvia Forrnalè.

-Institut Pau Casals: “Investigar para cambiar el mundo: la importància de las energias renovables”. Dues xerrades: una a les 11:15 h i l’altra a les 12:30 h, a càrrec de Lucile Bernadet.

Aquest any cal destacar la participació del Grup Menarini en aquest projecte promogut per la Fundació Catalana per a la Recerca i organitzat pel Centre de Recursos Pedagògics del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, per l’Escola de Natura Angeleta Ferrer i l’Escola del Mar, Centre d’Estudis Marins, de l’Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat; i pel Servei d’Educació de l’Ajuntament de Badalona.