Alumnes de Badalona presenten el projecte “Cinema en curs”

Alumnes de l’escola Rafael Alberti i de l’Institut Barres i Ones han presentat els curts realitzats durant aquest any dins del projecte “Cinema en curs”, promogut per l’entitat A Bao A Qu, especialitzada en l’educació audiovisual i en l’aprenentatge i ús del cinema en l’àmbit escolar. La projecció s’ha realitzat aquest dimecres 19 de juny al Teatre Principal en el marc de la 3a edició de “Fem cine!” En aquesta matinal de cinema també s’han vist diversos curts d’animació que formen part del FILMETS Badalona Film Festival.

Cinema en curs” és un programa de pedagogia del cinema a les escoles i instituts iniciat l’any 2005 a Catalunya i que actualment també es desenvolupa a diferents ciutats i països. El projecte compta amb la participació de professionals del cinema (realitzadors, guionistes, directors de fotografia, muntadors, etc.) que s’apropen a les escoles i formen i assessoren els nois i noies en la realització dels seus propis projectes cinematogràfics. Aquestes professionals treballen juntament amb un equip de docents del centre al llarg de tot un curs i en horari escolar per tal d’apropar el cinema a l’alumnat tant a partir del visionament de pel·lícules com de la pràctica creativa.

La 3a edició de “Fem cine!” vol esdevenir l’acte de cloenda de totes les iniciatives escolars vinculades a l’aprenentatge del cinema que es fan al llarg del curs a la ciutat. El bon treball que fan aquest els dos centres participants n’és la millor mostra i llavor.

“Fem cine!” està organitzat per l’escola Rafael Alberti, l’Institut Barres i Ones i el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Badalona. Compta amb la col·laboració de l’entitat A Bao A Qu, del Consell dels Infants de Badalona i de FILMETS Badalona Film Festival.