Emprenedoria a l’escola als Encants de Montigalà

Alumnes de 5è d’escoles badalonines oferiran demà divendres als Encants de Montigalà els productes que han creat com a cooperatives
Els alumnes tindran parades als encants divendres 25 de maig i 8 de juny
250 alumnes de 5 escoles de la ciutat participen en el projecte “Cultura emprenedora a l’escola” per millorar, de manera pràctica, les seves competències en autonomia, iniciativa personal i treball en equip

250 alumnes de 5è curs de les escoles Alexandre Galí, Badalonès, Joan Coret, Llorens Artigas i Miguel Hernández de Badalona, que participen en el projecte “Cultura emprenedora a l’escola”, portaran als Encants de Montigalà els productes que han elaborat per posar-los a la venda. L’alumnat, que reben formació teòrica i pràctica sobre la creació d’empreses, oferirà els seus productes els propers divendres 25 de maig i 8 de juny.
El projecte “Cultura emprenedora a l’escola” s’està duent a terme a un total de 177 escoles de 78 municipis catalans i està adreçat a l’alumnat del cicle superior de l’educació primària. A Badalona hi participen dues escoles més que el curs passat,
Alumnes de 5è de primària de les cinc escoles badalonines han creat un total de 10 cooperatives: Els 24 artesans, UniversGalí, Bad@nens, Happymeanlosfive, Kiwatans, Coretking, Junts millor, BadaCoop, Craftkids i Ecoodemih. Les 10 pertanyen, per aquest ordre a les escoles Alexandre Galí (2), Badalonès (3), Joan Coret (2), Llorens Artigas (2) i Miquel Hernández (1). Cadascuna d’elles ha hagut de determinar els productes que els mateixos alumnes han elaborat per a vendre’ls el dia 25 de maig (escoles Alexandre Galí, Badalonès, Llorens Artigas i Miguel Hernández i 8 de juny (escola Joan Coret), de 9 a 12 h, en una parada dels Encants de Montigalà.
Fins ara cadascuna de les cooperatives han aprovat els seus estatuts, han creat la junta directiva, han demanat la seva inclusió en el registre municipal de cooperatives escolars i han presentat la sol·licitud del permís per posar una parada en els encants. En una primera fase han fet un taller sobre el món de l’empresa i el de les cooperatives, a càrrec de l’IMPO (Institut Municipal de Promoció de l’Ocupació). Posteriorment han fet un taller sobre Responsabilitat Social Empresarial, ja que han de destinar una part dels seus possibles beneficis a una ONG. En aquest camp els han ajudat, entre altres, la Fundació Ateneu Sant Roc i la Fundació Salut Alta.
Aixi mateix, han treballat la seva imatge corporativa i el seu logotip amb la col·laboració dels alumnes de l’Escola d’Art i Superior de Disseny Pau Gargallo. Finalment, han fet un taller sobre finançament i banca ètica amb la col·laboració d’un responsable de Triodos Bank. Les deu cooperatives han comptat, també, amb el suport de La Sargantana Cooperativa que ha ajudat als estudiants en l’estudi de mercat, en la determinació dels productes a elaborar i en el coneixement dels valors i la pràctica del cooperativisme a la nostra ciutat.
Aquest projecte està integrat en el pla anual de cada centre i afavoreix el desenvolupament del currículum escolar. Està previst que aquest projecte segueixi creixent a Badalona i que s’hi puguin incorporar una o dues noves escoles més, el proper curs.
El projecte “Cultura emprenedora a l’escola” està promogut per la Diputació de Barcelona i neix a partir de l’experiència que desenvolupa la Ciudad Industrial del Valle del Nalón, SAO (Valnalón). A Badalona compta amb el suport del Servei d’Educació; de l’Àrea de Promoció Econòmica, Comerç, Consum i Turisme; i de l’IMPO de l’Ajuntament de Badalona.
El dimarts 12 de juny, de 10 a 12 h, es farà la cloenda d’aquest curs del projecte, a l’Institut Pau Casals, amb la participació de tots els nois i noies cooperativistes i de representants de totes les entitats i serveis implicats.
A Badalona, el projecte “Cultura emprenedora a l’escola” es va iniciar el curs 2011-2012 a l’escola Planas i Casals, i continua a les escoles Alexandre Galí, Badalonès, Joan Coret, Llorens Artigas i Miguel Hernández.

Font: Servei d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Badalona