Activitats per les escoles en el XXXIII Saló del Manga

En el marc del XXIII Saló del Manga de Barcelona s’ofereixen activitats per apropar l’animació, el manga i la cultura japonesa a les escoles.

Aquestes activitats es faran els dies 2 i de 3 de novembre a la Fira de Barcelona.

En aquest enllaç on trobareu tota la informació.

El Saló del Manga de Barcelona, en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament, aposten per apropar el manga a les escoles a través d’un seguit d’activitats al voltant del propi manga, l’animació i la cultura japonesa.

El manga (forma com s’anomena el còmic a Japó) és considerat el novè art, i el seu llenguatge, que rep el nom de narrativa dibuixada o art seqüencial, és una síntesi on la imatge i la paraula formen un producte artístic. La combinació de text i imatge dóna lloc a un discurs fàcilment comprensible i estimulant per als lectors més joves i per a aquells que no tenen l’hàbit de lectura adquirit. Aquests elements el converteixen en una eina pedagògica de gran utilitat per a la comprensió lectora, perquè fomenta la capacitat de síntesi i aporta un llenguatge narratiu específic, que pot ser útil per a la majoria d’àrees curriculars. El Saló va molt més enllà del manga i una part del seu espai el dedica a la cultura i tradicions japoneses. Enguany, també té un paper destacat en el Saló, la robòtica, al voltant de l’exposició Somien els mechas amb ovelles elèctriques? es desenvolupen una sèrie d’activitats i exhibicions en col·laboració amb empreses punteres a nivell internacional en l’àmbit de la robòtica.