1a edició Ciència al carrer: Fira ESO amb mirada STEAM

Badalona celebra el dia 26 d’abril, de 9.45 a 12 h, a La Rambla, al costat de l’Escola del Mar, la 1a Fira de Ciència al carrer d’ESO amb mirada STEAM, amb la participació d’alumnat procedents d’aquests vuit instituts i centres: Arrels Esperança, Badalona VII, Enric Borràs, Garbí Pere Vergés, La Llauna, La Riera, Llibertat i Maregassa.

A la Fira també hi participen, amb diferents tallers i activitats, aquestes entitats i serveis: BDN Lab, Escola de Natura Angeleta Ferrer, Escola del Mar-Centre d’Estudis Marins, Servei de Medi Ambient de l’Ajuntament de Badalona; i Programa STEAMcat del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Les noies i nois participants presentaran els seus projectes de recerca, les seves investigacions i els resultats de les seves experiències vinculades, des d’un perspectiva tècnica i científica, al coneixement del medi natural, el canvi climàtic, els animals, les plantes, l’alimentació, la ciutat, la terra o l’univers. La Fira serà visitada també per alumnat de 5è de diferents centres de primària.

STEAM és un acrònim provinent de l’anglès que fa referència a la Ciència (S), la Tecnologia (T), l’Enginyeria (E), l’Art (A) i les Matemàtiques (M).

Des de la metodologia STEAM es vincula al treball d’aquestes disciplines amb un enfocament global i transversal a l’entorn de situacions i problemes  contextualitzats per cercar solucions creatives i crítiques.

La 1a Fira de Ciència al carrer d’ESO amb mirada STEAM està organitzada per l’Escola de Natura Angeleta Ferrer i l’Escola del Mar, Centre d’Estudis Marins, de l’Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat; pel Servei d’Educació de l’Ajuntament de Badalona; i pel Centre de Recursos Pedagògics del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.