Ciència al carrer: Fira d’ESO amb mirada STEAM

ANUL·LADES PER MANCA D’INSCRIPCIONS

Dimarts, 31 de març de 2020

ASPECTES ORGANITZATIUS

• Què són? Les Jornades de Recerca d’ESO de Badalona, estan pensades per a que alumnes d’ESO puguin desenvolupar una presentació des de qualsevol àrea o àmbit, que segueixi una metodologia científica (que parteixi d’un interès o d’una pregunta, que es formuli una hipòtesi, que es concretin les accions i recerques amb els experiments i les observacions que calgui, que es registrin, mesurin i analitzin els resultats i que es determinin unes conclusions).
  • Quan es faran? El 31 de març de 2020 tindrà lloc la jornada. Com és una activitat nova, en funció de la demanda el proper any s’ajustaran els dies per poder donar cabuda a tots els possibles centres participants i podrà ampliar-se la jornada en un dia més.
  • On tindran lloc? La jornada es farà al Museu de Badalona. Per saber com arribar al Museu, clica AQUÍ.
  • Qui pot participar? Alumnat de 1r a 4t d’ESO (de forma individual o en petit grup)
  • Quants treballs es poden presentar per centre? Cada centre pot presentar un màxim de 3 treballs, independentment del cicle d’ESO al qual pertanyin.
  • I si els docents tenim dubtes? Per tal de resoldre els dubtes que puguin sorgir, fer aportacions donat que és la primera edició, etc… podeu venir a la reunió que tindrà lloc el dimarts 18 de febrer a les 13 hores, al CRP de Badalona (Avinguda del Maresme 192, INS Eugeni d’Ors). Si us plau, confirmeu la vostra assistència a aquesta reunió per tal de poder disposar de l’espai adequat al CRP.

• És molt important que ompliu el FORMULARI DE SOL·LICITUD amb totes les dades que es demanen i l’envieu abans del dilluns, 3 de febrer de 2020.
  • Per a les presentacions: en cas que feu servir algun suport digital (presentació en PowerPoint, Prezi, Genially, vídeo digital …), cal que ens l’envieu per correu electrònic o ens el porteu al CRP abans del dia 16 de març. Els suports visuals no poden estar en format en línia ja que no podem garantir que funcioni Internet a la sala.

ALTRES
Sol·licitud de participació. Cal emplenar el FORMULARI DE SOL·LICITUD.
Us recordem que cal presentar les sol·licituds de participació abans del dilluns, 3 de febrer.

S’ha de vetllar perquè aquests treballs destaquin per la seva part experimental i  pel seu caràcter divulgatiu. Cal donar rellevància a la recerca, a la part  pràctica, a com ho ha treballat i ho ha viscut l’alumne, partint d’un interès o d’una pregunta, que es formuli una hipòtesi, que es concretin les accions i recerques amb els experiments i les observacions que calgui, que es registrin, mesurin i analitzin els resultats i que es determinin unes conclusions, en el sentit que sigui. Com a recerca que és, pot estar vinculat a qualsevol àrea, àmbit, ciència o tema, sempre i quan es desenvolupi mitjançant el mètode científic.

Es considera que el marc de la Jornada de Recerca a l’ESO no és l’adequat per  presentar els treballs que només són fruit d’una bona aplicació de la competència informacional, tot i que puguin ser molt  bons, sinó que han de garantir que han seguir una metodologia científica, independentment de l’àmbit que tractin.

Si voleu venir amb el grup classe de l’alumnat que faci la presentació, recordeu de demanar-ho al formulari.

Benvinguda i horari marc de la jornada

09.15 h Lliurament de la documentació
09.30 h Presentació
09.45 a 11.30 h  1r torn de presentació de treballs
11.30 a 12.00 h Esmorzar
12.00 a 13.30 h 2n torn de presentació de treballs
13.30 h Cloenda

Secretaria de les Jornades.
El suport visual s’ha de fer arribar, abans del 16 de març de 2020, a:
Centre de Recursos Pedagògics. Tel. 93 460 22 26, correu electrònic: crp-badalona@xtec.cat

Comissió organitzadora:

– Ajuntament de Badalona.
    Àrea de Medi Ambient i Sostenibilitat.
        Escola de Natura Angeleta Ferrer.
        Escola del Mar. Centre d’Estudis Marins.
    Àrea d’Educació.
        Servei d’Educació.

-Generalitat de Catalunya.
    Departament d’Educació
        Servei Educatiu Ciutat de Badalona.