
El desafiament científic del Sincrotró ALBA està pensat per apropar l’alumnat de 5è i 6è de primària al món de la ciència d’una manera emocionant i motivadora.
- Hi ha dos reptes disponibles: El poder de la Llum i Fes visible l’invisible. Cada repte es divideix en 4 etapes. A cada etapa, es planteja un enigma que l’ alumnat ha de resoldre mitjançant la realització d’un experiment a l’aula.
- Podeu accedir gratuïtament a tots els continguts a través de la plataforma missioalba.cat.
- Tots els centres participants reben un sobre de benvinguda amb materials per realitzar els experiments i tenen la possibilitat de participar en visites virtuals, videoconferències i retransmissions en directe per conèixer el Sincrotró i xerrar amb alguns dels membres de l’ALBA.
- El professorat que vulgui apuntar-hi la seva classe pot fer-ho a través de la pàgina de registre del web del projecte fins a l’11 d’octubre. La nova missió començarà el pròxim 11 de novembre.
Teniu tota la documentació i les guies didàctiques descarregables al web del projecte: missioalba.cat.
El Sincrotró ALBA
És una instal·lació científico-tècnica única a Espanya. Es tracta d’un complex d’acceleradors d’electrons que produeix llum de sincrotró per visualitzar i analitzar la matèria a nivell atòmic i molecular. En operació des de 2012, el Sincrotró ALBA té deu línies de llum en marxa i tres més en construcció, que realitzen experiments en àmbits com les ciències de la vida ciència de materials, energia, medi ambient o patrimoni cultural, entre d’altres. Genera unes 6.000 hores de llum de sincrotró a l’any i acull més de 2.000 usuaris de l’àmbit acadèmic i industrial anualment.


