S’inauguren les XXXII Jornades Científiques d’Ensenyament Secundari de Badalona amb una conferència i un debat sobre les vies de transmissió del VIH/sida

L’acte tindrà lloc aquest proper dimarts 13 de febrer a l’auditori de l’Hospital Germans Trias i Pujol.

Uns 170 alumnes dels instituts Pau Casals i Pompeu Fabra, del Col·legi Maristes Champagnat i les Escoles Minguella, assistiran el proper dimarts, 13 de febrer, a la inauguració de les XXXII Jornades Científiques de Badalona amb una sessió de divulgació científica i prevenció de la sida que anirà a càrrec d’una investigadora de l’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa.
Després de reflexionar sobre el grau de risc al qual s’exposen els joves, es parlarà de les vies de transmissió del VIH i de la recerca actual en VIH/sida. Posteriorment es farà un debat sobre prevenció i aspectes ètics de la malaltia. El testimoni d’un pacient infectat pel virus completarà la sessió.
La Comissió Organitzadora de les Jornades Científiques d’Ensenyament Secundari ofereix des de fa ja més de 10 anys als alumnes conferències de divulgació, sobretot de caire científic, que tenen com a objectiu fonamental donar la possibilitat a l’alumnat d’escoltar una xerrada a càrrec d’un investigador.
D’aquesta manera es pretén que els alumnes puguin veure en la recerca una possibilitat més pel seu futur acadèmic i professional. Des de l’any 2006, aquestes xerrades es realitzen en diversos centres de secundària i batxillerat de la ciutat, i des de l’any 2010 es va començar a treballar amb l’Institut de Recerca de la Sida IrsiCaixa.
La Comissió Organitzadora està integrada per l’Ajuntament de Badalona, a través dels Àmbits de Badalona Educadora i Badalona Pròspera i Sostenible, juntament amb l’Escola del Mar i l’Escola de Natura, i pel Servei Educatiu de la Generalitat de Catalunya. L’acte compte amb la col·laboració de la Fundació Institut de Recerca en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol (IGTP).

Font: Servei d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Badalona