Tallers gratuïts per a docents: Introducció al FabLab@School

Introducció al FabLab@School, la tecnologia fab lab a l’aula

Un Fab Lab és un espai on s’agrupen diferents tipus de tecnologies de fabricació digital: fresadores CNC, impressores 3D, kits d’electrònica i robòtica, escànner 3D, màquines de tall làser, etc., en definitiva, les eines necessàries per fabricar “gairebé qualsevol cosa”.

Aquestes jornades-taller que es faran al BDN Lab serviran d’introducció al Fab Lab School per als docents. En cadascuna de les 5 tardes de la setmana del 12 al 16 de desembre, es farà un taller demostratiu de dues hores en el que s’observarà com s’utilitzen les diferents tecnologies del BDN Lab facilitant d’aquesta manera la comprensió del seu potencial didàctic.

Quins dispositius hi ha al fab lab? Quin software s’utilitza? És difícil aprendre? Quins projectes educatius puc dur a terme i de quines àrees curriculars? Són algunes de les preguntes que trobaran resposta en aquestes jornades.

• Dilluns 12, de 18h a 20h: Impressió 3D & Educació, des del disseny a l’impressió 3D.
• Dimarts 13, de 18h a 20h: Impressió digital & Educació. El teu centre edita una revista escolar? Aquesta és la teva oportunitat de ser autosuficient i que els alumnes participin en tot el procés d’edició.
• Dimecres 14, de 18h a 20h: Tall de vinil & Educació, des del disseny a la creació de vinils per a decoracions, projectes artístics, senyalitzacions, estampacions tèxtils o personalitzacions d’eines i dispositius.
• Dijous 15, de 18h a 20h: Tall i gravat làser & Educació. Descàrrega, disseny i fabricació d’obres artístiques, robots, maquetes i fins i tot altres eines!
• Divendres 16, de 18h a 20h: Fresat CNC & Educació. Des de les eines o els mobles del centre educatiu a jocs didàctics, maquetes, robots i obres d’art, tot fàcilment amb una fresadora cnc.

INSCRIPCIÓ (matrícula gratuïta)