Jornada d’inclusió digital a Lleida

Cada any, des de juny del 2012, se celebra la Jornada d’inclusió digital en una ciutat diferent. Enguany serà Lleida que acollirà a professionals de l’educació disposats a compartir experiències i coneixements on la tecnologia juga un paper important per a la participació i els aprenentatges valuosos d’infants, joves i adults. Tots vol dir tots.

La Jornada és un espai per compartir, reflexionar i aprendre entre iguals a partir d’experiències, tallers i fires on es minimitzen les barreres a l’aprenentatge i es promouen oportunitats d’èxit per a TOTHOM.

Podeu consultar els tallers i les experiències al programa de la jornada.

D’entre les interessants propostes del programa, us destaquem les presentacions que faran companyes de l’escola Albert Vives de la Seu i del CREDA de l’ALt Urgell-Cerdanya:

• AV Robots: robòtica inclusiva.
    Mireia Alba, Lisa Pujol i Maria Olivares (Escola Albert Vives. La Seu d’Urgell)
    L’Escola Mossèn Albert Vives ha dissenyat un projecte de robòtica educativa i pensament computacional a tots els nivells educatius (de 3 a 12 anys) anomenat AV ROBOTS . Dins d’aquest context digital i seguint la línia inclusiva de l’escola, des del SIEI (suport intensiu d’escolarització inclusiva),  l’APS (aprenentatge i servei) i el SEP d’ampliació (suport escolar personalitzat) s’ha desenvolupat un projecte propi per atendre la diversitat des de la vessant digital.
  • Treballem vocabulari LSC amb el Croma i l’app KineMaster.
    Cristina Escolà Queralt (CREDA/Lleida Alt Urgell-Cerdanya. La Seu d’Urgell)
    Es tracta d’unes presentacions fetes amb Croma i l’App KineMaster on un alumne amb sordesa mostra vocabulari en LSC de diferents temàtiques. Aquests vídeos serveixen no només a l’alumne amb sordesa, sinó també a la resta de companys que poden anar aprenent vocabulari per comunicar-se millor amb el seu company.