Revistes

Buidat de Revistes d’interès pedagògic

Els Centres de Recursos Pedagògics de les comarques gironines realitzem el buidat d’articles de les següents revistes d’interès pedagògic:

– Aula de Innovación Educativa – Infància a Europa
– Cuadernos de Pedagogía – La Clase de Ciencias
– Escola Catalana – Perspectiva Escolar
– Guix – Reporter Doc
– Guix d’Infantil – Temps d’Educació
– Infància

Des del 1995 mantenim una base de dades amb les següents dades de cada article: nom i núm. de la revista; mes; any; autor; títol; i tres camps de descriptors. Pots despenjar-te la base de dades del buidat de revistes pedagògiques (el fitxer s’autodescomprimirà i en resultarà un arxiu en format MS-ACCESS) clicant el següent disquet:

(revistes.exe)

Revistes digitals

• Alambique. Didàctica de les Ciències Experimentals. Reflexions, recursos i experiències per a l’educació primària i secundària (ESO i Batxillerat). Té com a objectiu proporcionar informació útil per a la pràctica docent i per a l’autoformació del professorat.

• Àmbits de psicopedagogia. Psicopedagogia i educació. S’adreça a professionals de la psicologia educativa, psicopedagogs, mestres i professionals vinculats al món educatiu.
    Articles d’accés lliure.

• Articles. Articles de Didàctica de la Llengua i de la Literatura. Té com a objectiu ser un instrument de formació permanent dels professionals de l’ensenyament de la llengua, un espai d’intercanvi i de coneixements, opinions, recerques i experiències.

• Aula d’infantil. Reflexions, recursos didàctics i experiències pedagògiques d’educació infantil (primer i segon cicle)

• Aula de innovación educativa. Didàctica general. Reflexions, recursos didàctics i experiències pedagògiques per a l’educació primària i secundària.

• Aula de secundaria. Revista bimestral dirigida especialment al professorat de l’etapa de secundària. Aporta eines de tutoria i orientació, així com reflexions i recursos de didàctica.

• Butlletí Escoles verdes. Butlletí del Projecte Escoles Verdes (en format PDF) que té com a objectiu bàsic l’ambientalització dels centres educatius, tant a nivell curricular com pel que fa a la seva gestió.

• Comunidad Escolar. Accés a l’últim número d’aquesta publicació electrònica que es publica des del Programa de Noves Tecnologies (PNTIC) del Ministerio de Educación y Ciencia.

• El Correo de la Unesco. Versió digital de la prestigiosa publicació de la UNESCO. Des d’aquesta pàgina es pot accedir de manera directa als continguts dels dos darrers números i als sumaris dels números publicats des de 1998.

• Edutec. Revista electrònica de tecnologia educativa.

• Ep Mestre/a!. Des d’aquest apartat del web de l’Associació de Mestres Rosa Sensat (al final de tot de la pàgina), podreu escollir el número que vulgueu del full que que duu aquest títol, editat per aquesta associació (en format PDF)

• Revista de Educación. Versió electrònica des de 2006 (els articles són en format PDF) d’aquesta revista que publica en format imprès el Ministeri d’Educació i Ciència espanyol des de 1951.

• Red Digital. Revista del CNICE (Centre Nacional d’Informació i Investigació Educatives, depenent del MEC) especialitzada en TIC i Educació.

• Heuresis. Revista electrònica d’investigació curricular i educativa.

• In-fàn-cia. Web de la revista In-fàn-cia on es relacionen les diferents activitats que s’organitzen al voltant d’aquesta publicació.

• Lecturas de Educación Física y Deportes. Revista electrònica d’educació física i esports.

• Medi ambient. Tecnologia i cultura. Accés a la versió electrònica del darrer número de la revista.

• Monográficos. Apartats de monografies d’Educaweb.

• Quaderns digitals. Revista digital especialitzada en la divulgació de les tecnologies de la informació i la comunicació. Fa una especial incidència en el vessant educatiu. A més cal destacar que en la seva Hemeroteca Virtual Educativa aplega tot un seguit de revistes digitals relacionades amb l’educació.

• Relieve. Revista electrònica d’investigació i avaluació educativa.

• Senderi. Revista d’educació en valors.

• Tándem: Didáctica de la educación física. Revista per al professorat d’educació física. Didàctica de l’educació física i l’esport a l’escola. Ofereix unitats didàctiques d’educació física.

• Textos. Reflexions, recursos i experiències sobre didàctica de la llengua i la literatura per educació primària i secundària (ESO i Batxillerat)

• Tots (Quaderns d’Educació ambiental). Accés al darrer número d’aquesta revista de temàtica medioambiental publicada des del Centre Unesco de Catalunya. També es pot accedir als números anteriors.