Kilian Jornet dona el tret de sortida a la segona edició del Correcull

Avui ha tingut lloc la conferència motivacional del corredor de muntanya Kilian Jornet, adreçada a l’alumnat de primària i secundària que ha donat el tret de sortida a la segona edició del Correcull a l’Alt Empordà.

El Correcull és una acció ambiental que va néixer a partir de la Xarxa d’escoles del parc natural de Cap de Creus i que, a poc a poc, es va estenent per tot el territori català.

Un projecte ambiental que va molt més enllà de la recollida de deixalles al medi natural un dia puntual a l’any. En aquesta edició s’ha doblat el nombre d’escoles participants en el projecte, passant de catorze a vint-i-vuit centres educatius amb 80 aules connectades i més de 1.668 alumnes.

Recordem que a la primera edició l’objectiu era netejar 42 quilòmetres de camins naturals, l’equivalent a una marató, però es van arribar a netejar 52 quilòmetres, recollint 1.125 quilos de deixalles. Esperem que en aquesta segona edició augmentem el nombre de quilòmetres de camins naturals recorreguts, però puguem reduir el volum de deixalles localitzades. El contrari voldrà dir que encara ens queda molta feina a fer.

Volem agrair la participació de la Fundació Kilian Jornet, l’Agència de Residus de Catalunya i el parc natural de Cap de Creus per la seva aliança amb el projecte i, molt especialment, als mestres i les mestres de les escoles participants que ho han fet possible. Han estat més de 40 preguntes plantejades que demostren l’interès que desperta la figura d’en Kilian Jornet i els valors de respecte envers el medi natural que promou.

👉 Vídeo de la xerrada i materials didàctics 👈

Trobareu el vídeo “Batega Pirineu” de dos minuts de durada inserit al minut 46 de la xerrada