Jornada de la Ciència a Roses

El passat 24 de febrer es va celebrar l’acte de cloenda de la III Jornada de la ciència de Roses, amb una sessió teòrico-pràctica d’experimentació científica, a càrrec d’en Josep Duran i l’Aythami Soto, del departament de química de la facultat de ciències de l’UdG. El públic estava format pels alumnes de primer de batxillerat dels centres Roses que havien preparat experiments químics per a l’alumnat de 6è dels centres de primària.
Aquesta és la tercera Jornada, després que el curs passat s’hagués d’anul·lar degut al tancament de les escoles. Els dos cursos anteriors la Jornada era una trobada entre els joves de batxillerat i els de 6è de primària, en un ambient festiu, per compartir l’interès per les ciències.
Enguany, degut a la pandèmia, no s’ha pogut portar terme la Jornada de manera presencial. Per aquest motiu s’ha optat per un model virtual, apostant per tirar endavant l’activitat malgrat les dificultats del moment.
Les noies i els nois del centres de secundària ha gravat els vídeos amb els experiments que volien presentar a les aules de primària. Després d’una acurada edició, s’ha fet arribar aquest material a tots els centres de primària del municipi, per tal que el puguin visionar i, si volen, reproduir algun experiment.
Tots els vídeos es poden consultar al següent enllaç