Tancament de centres escolars -Comunicat 4- (13/03/2020 l 12:27)

Benvolgudes direccions,

Benvolguts mestres, professors/es i personal d’Administració i Serveis,

Estem en una situació extraordinària, nova i sense precedents. Aquesta situació implica que, tot i que s’estava treballant amb diferents escenaris i preparant-ho, no hi ha hagut temps de tenir-ho tot previst.

Les comunicacions que us vam remetre el dimecres van ser vigents poques hores, l’evolució de la pandèmia va fer prendre la decisió de tancar els centres escolars dins el pla d’actuació Procicat.

Les comunicacions d’ahir es centraven en fer efectiu el tancament de tot tipus de centres en el dia d’avui. Aquest tancament, com s’especifica i reiterem, és per a tot el personal que treballa al centre, sigui quina sigui la titularitat, sense possibilitat de fer treball presencial intern.

En properes hores i dies us anirem informant de les diferents decisions que es vagin prenent per poder aclarir totes les casuístiques que afecten als diferents tipus de centres, preinscripcions, pràctiques a les empreses… És difícil poder enviar-vos un sol comunicat amb tota la informació, per la immediatesa de les noves informacions. S’està treballant en documents tipus preguntes-respostes per aquelles qüestions més genèriques i en propers dies es podrà consultar.

Caldria que totes les direccions tinguessin els canals oberts de comunicació, bàsicament el correu oficial del centre, que és per on preferentment ens comunicarem des dels Serveis Territorials. També cal que aneu consultant el Portal de Centres que és on s’aniran publicant totes les informacions oficials. Segurament rebreu correus enviats directament de Serveis Centrals i alguns seran duplicats, però és la manera d’assegurar que la informació prioritària arribi a tots vosaltres. En cas que pel motiu que sigui hi hagi necessitat de comunicar amb vosaltres per altres mitjans, sigui perquè el sistema no funcioni, per una urgència… farem servir els vostres representats a les juntes territorials i centrals que a través de les vostres xarxes internes, us pugui arribar la informació.

En tot cas, els inspectors dels vostres centres són els vostres referents directes per a qualsevol situació i en cas necessari faran d’interlocutors amb la Direcció Territorial. En el cas dels Serveis Educatius és el vostre Coordinador.

Com ha reiterat el Conseller, no és un període de vacances, i se us pot requerir la vostra participació, dins les vostres funcions docents o administratives.

Volem agrair una vegada més l’esforç que heu fet per adaptar-vos a les diferents situacions que han anat sorgint darrerament.

Aprofitem per enviar-vos:

a/ Mesures preventives coronavirus SARS-CoV-2

b/ Els tràmits de registre i atenció presencial als Serveis Territorials d’Educació a Girona

Ben cordialment,