Presentació del vídeo “Una Comarca de Museu”

Nota de premsa

Més de 45.000 alumnes de 300 centres escolars visiten els museus de la comarca el 2019.

La xarxa Una comarca de museu, que integren 8 museus de l’Alt Empordà, aquest any celebra el 10è aniversari i ho fa amb un vídeo que reivindica el potencial educatiu de les seves col·leccions.

Una comarca de museu és la xarxa que integren el Museu de l’Anxova i la Sal i el Museu d’Arqueologia de Catalunya – Empúries de l’Escala, l’Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries, el Museu de l’Empordà, el Museu del Joguet de Catalunya i el Museu de la Tècnica de l’Empordà de Figueres, el Museu Memorial de l’Exili de la Jonquera i la Ciutadella de Roses amb la col·laboració del Servei Educatiu de l’Alt Empordà i la participació del Consell Comarcal de l’Alt Empordà i la Generalitat de Catalunya.

Ara que es compleixen 10 anys dels seus inicis, els museus que integren aquest projecte han presentat un vídeo que reivindica el potencial educatiu dels equipaments patrimonials de la comarca. Les dades corroboren aquesta reivindicació, i és que al llarg de l’any 2019 han passat per aquests museus de l’Alt Empordà un total de 45.556 alumnes de més de 300 centres educatius que han participat en alguna de les més de 70 activitats pedagògiques que s’ofereixen.

Tot i les bones dades que es desprenen de l’avaluació quantitativa de l’any passat, des dels mateixos museus es creu que encara hi ha molt recorregut per fer i que el nombre de visites pot augmentar considerablement, de fet només s’han de visitar vuit centres patrimonials en els 2.210 dies que els infants i adolescents passen en els centres educatius.

L’objectiu d’Una comarca de Museu per l’any que comencem és millorar en aspectes relacionats amb la comunicació a les escoles per facilitar-los l’accés a les propostes educatives.