Bibliografia

Bibliografia

El Mètode Picó per parlar en públic. Secrets i tècniques per millorar la comunicació (Alfred Picó).

Tots els secrets i les tècniques que Alfred Picó explica en aquest llibre són de collita pròpia. Són fruit de la seva experiència com a periodista, presentador d’actes públics i professor. I pot afirmar amb orgull que el Mètode Picó funciona. No ho diu ell, ho diuen els seus alumnes.

Què podem aconseguir amb el Mètode Picó?

 

  • Descobrir els nostres punts forts
  • Estructurar correctament un discurs o una xerrada
  • Fer bons discursos de 30 segons o de 30 minuts
  • Ser convincents davant d’una o cent persones
  • Obtenir la participació i el reconeixement del públic.

Com diu Alfred Picó, «parlar en públic és com fer esport: com més practiquem millor ens sortirà. Si a la feina, a classe, al club o a casa algú pregunta “qui vol parlar?…”, estic convençut que després de llegir el llibre, alçareu la mà i direu “ja parlo jo”.»

Parlar en públic pot ser una experiència satisfactòria.

Vivim temps d’incertesa social i econòmica. Ara més que mai ens hem de saber vendre. Un bon discurs pot canviar la nostra vida.


Guía práctica de oratoria. Hablar, exponer, convencer (Jürg, Studer)

Hablar bien en público, convencer a los demás, es algo que todos podemos aprender. Con frecuencia basta con una mínima planificación previa para ser convincente ante los oyentes. Asimilando y practicando los fundamentos y las técnicas de la oratoria, esta obra nos capacita para comunicarnos con claridad ante cualquier grupo.


Com parlar bé en públic. (Puigpelat i Valls, Francesc; Rubio López, Joana)

Els grans oradors tenen un món de tècniques concretes, gestos estudiats i mètodes, que tothom pot aprendre. Descobreix quins són els seus secrets i fes que les teves intervencions públiques, lluny de ser un mal tràngol, es converteixin en ocasions excel·l


Retòrica Exprés. El sistema ràpid basat en els clàssics per comunicar amb èxit. (Prats, Lluís)

Al llibre de les pors, la por de morir ocupa el sisè lloc, mentre que la por que tenim a comunicar en públic és en la primera posició. Vol dir això que en un funeral la majoria de les persones preferiria ser al fèretre que haver de pronunciar unes paraules per al difunt. Comunicar en públic sol generar en les persones un estrès que de vegades resulta insuportable. I llavors sorgeix la creença que comunicar en públic és una cosa que està reservada als que tenen un do. I em nego a acceptar-ho. Li asseguro que comunicar amb èxit en públic és una qüestió d’actitud. Qui vol comunicar en públic amb correcció ho fa. Només és necessari voler fer-ho i dotar-se d’un sistema que ajudi a controlar la nostra comunicació: el nostre discurs o el nostre text escrit. Aquest llibre l’orientarà sobre com millorar la seva motivació per comunicar i el proveirà d’un sistema ràpid, fàcil i fiable de construir comunicacions amb èxit.


De retòrica. La comunicació persuasiva. (Laborda Gil, Xavier)

La paraula és un instrument de transformació del món, de cooperació social i de domini. L’element comú a aquests efectes és la capacitat persuasiva de la comunicació .I l’origen del seu estudi apareix entre els antics amb la retòrica. El tema d’aquest llibre és la retòrica, l’art de convèncer. Després d’una interessant visió històrica, l’autor tracta d’una realitat apassionant i inquietant: l’ús polític del llenguatge i els seus efectes persuasius. I conclou amb la reflexió sobre l’influx d’aquest fenomen en la identitat de la persona.


Convencer a la gente contando historias. (Maxwell, Richard; Dickman, Robert)

Todo gran líder es un gran contador de historias.Contar historias es como correr: todos sabemos hacerlo, pero muy pocos logramos destacar. Para hacer una buena entrevista de trabajo, para vender un producto, para convencer al jefe de que merecemos un aumento, contamos una historia. Esto ocurre, porque como ha descubierto lapsicología cognitiva, las historias son el modo en que organizamos nuestras mentes. Lo que parece más complicado es hacer que algo llame la atención entre la enorme cantidad de información que recibimos todos los días.Es un libro eminentemente práctico que da consejos sobre cómo convencer a una audiencia, perfecto para personas cuyo trabajo implique dar conferencias, hablar mucho en público o que se dediquen a la venta directa.


Hablar en público y comunicarse correctamente. (Marín Pérez, Aida)

La comunicación es una necesidad humana que forma parte de la vida cotidiana de las personas, por eso es importante conocer todos los factores que intervienen en ella para lograr relaciones más positivas, fructíferas y duraderas. Dentro de las formas de comunicación, hablar en público es una de las si tuaciones que casi todos tendremos que afrontar en algún momento de nuestra vida, por eso debemos estar preparados y comportarnos con la mayor naturalidad posible.