Projecte Montech

El projecte MonTech promou la inclusió social i l’equitat en escoles multiculturals d’arreu d’Europa a través d’activitats motivadores i innovadores, basades en un nou enfocament que fusiona el mètode Montessori amb experiències d’aprenentatge maker.

MonTech proposa recuperar, adaptar i transferir un mètode d’aprenentatge conegut i reeixit (Montessori) que va néixer originàriament per ajudar els nens més pobres dels barris marginals d’Itàlia, però que avui s’ha associat principalment amb escoles privades i nens privilegiats. La idea és doble:

• Retornar el mètode als seus orígens, pensant en com adaptar els seus materials d’aprenentatge creatius als contextos escolars multiculturals actuals.
  • Actualitzar el mètode mitjançant eines tecnològiques i digitals, ja que amb els anys s’ha anat endarrerint en aquests aspectes.

La idea és que aquestes eines informàtiques creatives, afegides a Montessori, ajudin a promoure l’aprenentatge mitjançant el joc, el pensament creatiu, la vida pràctica i afegiran elements no lingüístics. Tots aquests elements són molt importants per millorar l’educació dels refugiats/migrants.

Amplieu la informació

Enllaç a la Guia Montech mestres de primària