De nenes a científiques

La Unitat de Cultura Científica i Innovació de la Universitat de Barcelona (UCC+I) dur a terme una nova edició del projecte De nenes a científiques, una acció adreçada a centres educatius de primària. Preparat pel proper dia 11 de febrerDia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència.

Després de l’èxit de l’any passat, torna a l’acció. Aquesta acció consisteix en la reflexió a les aules entorn el Vídeo De nenes a científiques, on cinc investigadores de la Universitat de Barcelona expliquen la seva experiència i el seu punt de vista de la situació actual de la dona dins del món de la recerca.

Aquest vídeo busca generar el debat dins l’aula d’educació primària per tal que les generacions futures no repeteixin els patrons actuals. La iniciativa demana a les escoles que un cop visualitzat el vídeo  retornin propostes que els infants hagin pensat per solucionar el problema… Com podríem fer que haguessin tantes dones com homes fent recerca? Se us acudeix una solució?

Passos per dur a terme l’activitat:

1. Visionat de vídeo amb el vostre alumnat (dossier de l’activitat i vídeo)
      2. Debat a l’aula sobre la situació de les dones en el món de la ciència i la recerca, intentar pensar com es podria fer perque hagues més nenes interessades en ciència.
      3. Amb les vostres conclusions, elaboreu un text, un dibuix, un àudio, una pel·lícula, …. el que us agradi.
      4. Feu arribar la vostra proposta omplint el formulari que trobareu en la pàgina web.

Entre totes les idees, es triarà una que formarà part de la imatge de les accions de l’11 de febrer de la Universitat per l’any 2023.

Termini per  enviar les propostes fins al 28 de febrer de 2022.